نمایش و بررسی «چهل سالگی» در فیلم‌خانه

سومین نشست از فصل اول فعالیت‌های فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان به پخش و نقد و بررسی فیلم «چهل سالگی» به کارگردانی «علیرضا رئیسیان» اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نشست سوم از فصل اول برنامه سینما اقتباس که از سوی فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان و دفتر تخصصی سینما (وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) برگزار می‌شود، فیلم «چهل سالگی» به کارگردانی «علیرضا رئیسیان» اکران و مورد نقد و تحلیل قرار خواهد گرفت. این نشست با حضور «سیاوش گلشیری» نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و منتقد برگزار می‌شود و دبیر این نشست «محسن رهنما» برگزیده دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران است.

رئیسیان در فیلم «چهل سالگی» مسیر دیگری را نسبت به آثار قبلی خود در پیش گرفته است؛ هرچند همچنان با فیلمی استاندارد مواجه هستیم اما رئیسیان توجه ویژه‌ای به تمامی گروه‌های سنی و ذائقه‌های فرهنگی کرده و تمام کوشش خود را صرف آن داشته است تا همه را به نحوی راضی کند. بدین ترتیب «چهل سالگی» به همان میزان که از آثار سطحی این سال‌های سینمای ایران یک سرو گردن بالاتر است اثری عامه‌پسند نیز هست. عامه‌پسند به معنی درست آن، یعنی فیلمی که می‌توان همراه با تمامی اعضای خانواده دید، سرگرم شد و این حقیقت دردناک را احساس نکرد که به شعور مخاطب توهین شده است.

نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان هر هفته روزهای سه‌شنبه در فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان واقع در خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی، مجتمع فرهنگی هنری سوره، برگزار می‌شود.

نمایش و تحلیل فیلم «چهل سالگی» سه‌شنبه _۳۰ آذرماه_ ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

نمایش و بررسی «چهل سالگی» در فیلم‌خانه

کد خبر 543020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.