اشیاء ناشناخته فضایی ساخته ذهن بشر است

یک پژوهشگر و مدرس نجوم و علوم فضایی گفت: احتمال اینکه اشیاء پرنده ناشناخته، ساخته دست بشر باشد، وجود دارد و گاهی نیز به مقاصد مختلف از آن استفاده می‌شود و تا به امروز هیچ دلیل و مدرکی مبنی بر وجود پرنده‌های ناشناس فضایی نیست و سند علمی در این رابطه وجود ندارد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در طول تاریخ گزارش‌های بسیاری در مورد اشیا پرنده و ناشناخته منتشر شده، اظهار کرد: این گزارش‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود و بسیاری اوقات نیز اشتباهات فردی باعث آن می‌شود؛ سیاره زهره بعد از خورشید و ماه یکی از درخشان‌ترین اجرام آسمان است و هنگامی که ابر از کنار آن عبور می‌کند، کسانی که این سیاره را نمی‌شناسند، تصور می‌کنند یک شیء ناشناخته را مشاهده کرده‌اند یا در زمانی ماهواره‌های مخابراتی، ایستگاه فضایی بین‌المللی یا یک شهاب از آسمان عبور می‌کند برخی آن را به فرازمینی‌ها نسبت می‌دهند.

این پژوهشگر و مدرس نجوم و علوم فضایی ادامه داد: دسته‌ای از گزارش‌ها بسیار مشکوک و جدی است به طوری که حتی هواپیماها آن‌ها را ردگیری کرده و گزارش آن را ثبت کرده است، اما اینکه اشیای رؤیت شده ماهیت فضایی دارد یا خیر، هیچ‌گاه اثبات نشده است و به احتمال بسیار زیاد ساخت دست بشر است؛ یعنی کشورهای پیشرفته پرنده‌هایی تولید کرده و تکنولوژی آن را مخفی نگه می‌دارند تا برای مقاصد مختلفی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: احتمال اینکه این دسته از اشیا ساخته دست بشر است و گاهی به مقاصد مختلف از آن استفاده می‌شود بسیار زیاد است زیرا تا به امروز هیچ دلیل و مدرکی مبنی بر وجود پرنده‌های ناشناس فضایی نیست و سند علمی در این رابطه وجود ندارد.

مرادی در رابطه با سیگنال‌های فضایی مرموز گفت: یکی از فعالیت‌های کنونی بشر رصد متوالی فضا برای دریافت سیگنال‌های هوشمند است تا اگر تمدنی وجود دارد آن را بیابد، اما در این زمینه نیز هیچ سیگنال هوشمندی از فضا دریافت نشده است؛ البته برای دریافت این سیگنال‌ها به تکنولوژی‌های بسیار پیچیده‌ای نیاز است.

وی افزود: ما به طور مرتب سیگنال‌های رادیویی از اجرام آسمانی دریافت می‌کنیم زیرا اجرام آسمانی به غیر از تابش نور در ناحیه رادیویی نیز تابش دارد، اما اینکه ما بتوانیم سیگنال‌هایی دریافت و از دل آن‌ها داده موردی به دست آوریم کار بسیار سختی است و تا به امروز هیچ سیگنال و مستندات علمی در این زمینه وجود ندارد.

عضو شورای علمی مرکز نجوم ادیب یادآور شد: با رشد فضای مجازی بسیاری از کلیپ‌ها و مطالب در رابطه با موجودات فرازمینی منتشر شده و در ساخت این مطالب به قدری از جلوه‌های علمی و بصری استفاده شده است که افراد فکر می‌کنند یک مسئله علمی و واقعی است؛ هنگامی که با موج عظیمی از مطالب نادرست روبه‌رو می‌شویم باید بسیار مراقبت کنیم و تحت تأثیر آن‌ها قرار نگیریم.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه تشخیص دهیم چه مطلبی درست است کافیست به مراکز و منابع علمی رجوع کنیم و نظر کارشناسان و متخصصان این زمینه را بپرسیم، اطلاعات داخل شبکه مجازی صرفاً واقعیت ندارد.

کد خبر 542981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.