درخشش مارتینلی به جای اوبامیانگ مغضوب

ستاره‌های جوان آرسنال و به خصوص مارتینلی، جا پای بزرگ‌ترها گذاشته‌اند و با درخشش‌های خود آرتتا را به سومین پیروزی متوالی رساندند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، گابریل مارتینلی که مدتی پیش به دلیل مصدومیت از درخشش در آرسنال و یافتن فرصتی برای نمایش توانمندی‌هایش ناامید شده بود، حالا کاملاً آماده است و جا پای اوبامیانگ گذاشته که به دلیل مسائل انضباطی قادر به همراهی تیمش نیست.

وقتی مارتینلی در سال ۲۰۱۹ به آرسنال پیوست، سر و صدای زیادی در مورد انتقالش وجود داشت. با این وجود آسیب دیدگی زانو باعث شد تا او کل سال ۲۰۲۰ را از دست بدهد. مارتینلی امسال با مصدومیت‌های بیشتری روبرو شد اما اشتباه بزرگ اوبامیانگ و حواشی که برای او به وجود آمد، باعث شد تا ستاره جوان آرسنال فرصت خودنمایی پیدا کرده و این شانس طلایی را دو دستی بچسبد!

مارتینلی اولین گل خود در لیگ برتر را در پیروزی برتر چهار بر یک تیمش برابر لیدز یونایتد به ثمر رساند و با ۲۰ سال و ۱۸۳ روز سن، تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی شد که پس از الکس اوکسلید چمبرلین مقابل کریستال پالاس در سال ۲۰۱۴، موفق به زدن دو گل برای آرسنال شده است.

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال به خبرنگاران درباره درخشش‌های بازیکنان جوانش، گفت: ما روند بازی ستاره‌های جوان تیم را دنبال می‌کنیم و می‌دانیم که چه زمانی باید از آن‌ها استفاده کرد تا بتوانند در تمام طول فصل سطح بالای بازی خود را حفظ کنند. تمام تلاش خودم را به کار می‌گیرم تا به مارتینلی برای رسیدن به درجات بالاتر کمک کنم.

وی افزود: من واقعاً از او و عملکردش راضی هستم. او راه طولانی و سختی را پیموده و انرژی و اشتیاقی که دارد به راحتی به دست نیامده. او در مسیر درستی حرکت می‌کند و به همین خاطر می‌تواند موفق شود و به هدف‌های بزرگ‌تری دست یابد.

مارتینلی یکی از بازیکنان جوانی است که می‌تواند به آرسنال کمک زیادی کند. بوکایو ساکا و امیل اسمیت رو نیز دو ستاره جوان دیگر توپچی‌ها هستند که کمک‌های شایانی به آرتتا کرده‌اند تا تیمش را به جایگاه چهارم جدول برساند. آن‌ها در حال حاضر سومین برد متوالی خود را جشن می‌گیرند و این در حالی است که از گل‌های به ثمر رسیده توسط آرسنال در لیگ برتر تا اینجای فصل، ۵۲ درصد از گل‌ها توسط بازیکنان ۲۱ ساله یا زیر ۲۱ سال به ثمر رسیده و تنها لیدز در سال ۱۹۹۹ - ۲۰۰۰ (۶۵ درصد) عملکرد بهتری نسبت به آرسنال در سال جاری داشته است.

در غیاب اوبامیانگ که به خاطر تخلفات انجام شده و مسائل انضباطی از تیم کنار گذاشته شده است، مارتینلی به خوبی موفق شد جای او را پر کند و اجازه ندهد آرتتا به دلیل نداشتن مهاجم نوک با تجربه خود آسیب ببیند. این روزها جای خالی اوبامیانگ در لندن اصلاً احساس نمی‌شود.

کد خبر 542978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.