گونه امیکرون به سرعت برق در حال افزایش است

نخست وزیر فرانسه هشدار داده است که گونه اومیکرون ویروس کرونا به سرعت برق در حال گسترش است و احتمالا به سویه غالب در فرانسه تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات دولتی فرانسه به دلیل افزایش قابل توجه مبتلایان به گونه اومیکرون ویروس کرونا از مردم درخواست کرده‌اند که تا قبل از تعطیلات مربوط به سال نو واکسن کرونا را دریافت کنند. به نظر می‌رسد که با شیوع گونه جدید ویروس کرونا موج پنجم بیماری در جریان است و افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است، متخصصان نیز پیش‌بینی کرده‌اند که گونه جدید جهش یافته اوایل ژانویه به سویه غالب در فرانسه تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: کرونا؛ تست امیکرون ۴ نفر دیگر مثبت شد

مقامات بهداشتی کشور فرانسه اخیراً اعلام کرده‌اند که ۱۰ درصد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در این کشور به گونه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بنابراین قوانین و محدودیت‌های کرونایی جدید در فرانسه به منظور کاهش سرعت شیوع این بیماری اعمال شده است. علاوه بر این، سرعت واکسیناسیون نیز در این کشور افزایش پیدا کرده است و فاصله بین دز دوم و دز تقویت کننده واکسن کرونا از پنج ماه به چهار ماه کاهش یافته است.

تاکنون بیش از ۴۸ میلیون نفر از جمعیت ۶۷ میلیون نفری فرانسه به صورت کامل واکسینه شده‌اند و ده‌ها هزار فرد نیز برای دریافت دزهای اول یا دز تقویت کننده ثبت نام کرده‌اند. واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان، مرگ و میر ناشی از آن و انتقال آن به دیگران را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد که اوایل سال آینده میلادی، لایحه جدیدی در کشور فرانسه ارائه خواهد شد که طی آن افراد باید به منظور ورود به رستوران‌ها و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کارت واکسن خود را نشان دهند، در این صورت مردم مجبور می‌شوند واکسن کرونا را دریافت کنند.

مقامات دولتی کشور فرانسه به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کووید -۱۹ در تعطیلات، کنسرت‌های عمومی و آتش بازی به مناسبت سال نو را ممنوع اعلام کرده‌اند، از مردم نیز درخواست شده است که از حضور در محیط‌های شلوغ خودداری کنند. علاوه بر این، کشور فرانسه ورود مسافران از کشورهای دیگر مانند بریتانیا را محدود کرده است، زیرا تعداد مبتلایان روزانه در بریتانیا به بالاترین حد ممکن رسیده است. بنابراین، افرادی که از بریتانیا وارد فرانسه می‌شوند باید نتیجه منفی تست کرونا که کمتر از ۲۴ ساعت قبل از سفر انجام داده‌اند را ارائه کنند و پس از وارد شدن به کشور فرانسه نیز باید ۴۸ ساعت به صورت اجباری قرنطینه شوند.

بیشتر بخوانید:

اومیکرون در استان اصفهان شناسایی شد؟

آمار اومیکرون ایران ۲۸ آذر؛ ۱ ابتلاء

ترجمه از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 542944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.