شهروندان باید بودجه چند هزار میلیاردی را در کیفیت زندگی خود لمس کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تورم نمی‌تواند ملاکی برای افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی بودجه سنواتی باشد، گفت: باید با ظرافت خاص و رعایت صرفه و صلاح مردم بودجه را افزایش داده و دقت کنیم کیفیت درآمد چگونه است و هزینه تمام شده بودجه چه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی پور امروز _یکشنبه، ۲۸ آذرماه_ در نطق میان دستور خود در بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی نماد انسان تراز انقلاب اسلامی است. او فقط یک فرد نیست بلکه یک راه و مکتب و مدرسه درس‌آموز بوده و هست.

وی افزود: از مدیران شهری تقاضا دارم در آستانه شهادت حاج قاسم سلیمانی تمام توان خود را برای پاسداشت این شهید عزیز در هفته مقاومت انجام دهند. بهترین راه ورود شهرداری اصفهان حمایت از حرکت‌های مردمی در بزرگداشت این شهید عزیز است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بلندترین شب سال گفت: صله‌رحم در این شب مورد تاکید است، مجموعه‌های فرهنگی نیز در این شب اتفاقات خوبی رقم می‌زنند، اما خواهش من از مدیران شهری این است که در بلندترین شب سال در کنار خادمان شهر باشیم، کسانی که نه یک شب بلکه هر شب بیدار هستند و به شهر کمک می‌کنند.

وی با اشاره به ساماندهی کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها در این ایام سرد سال گفت: این اقدام، بسیار خوب اما یک راه درمان موقت است و باید به دنبال راه درمان قطعی باشیم. اقدامات زیادی نیاز است؛ نخست اینکه باید دقت کنیم اگر قرار است به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود داشته باشیم باید یک همت عالی چند ضلعی را محقق ببخشیم.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی باید برای رفع این مشکل ورود جدی داشته باشند؛ افزود: استانداری محور کار است و شهرداری، فرمانداری و بسیج باید در کنار هم قرار گیرند تا این مشکل رفع شود.

وی با بیان اینکه مرکز جامع آموزش و توانمندسازی افراد آسیب دیده اجتماعی باید تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: این مرکز برای درمان و فرصت دوباره برای برگشت این افراد مؤثر است که باید سریع‌تر تکمیل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: عمران و آبادانی حاشیه شهر نیز مسئله مهمی است که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در آستانه بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری هستیم، تصریح کرد: بودجه سال آینده افزایشی در سقف خواهد داشت، باید دقت کنیم این افزایش مبتنی بر واقعیات باشد. تورم نمی‌تواند ملاکی برای افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی بودجه سنواتی باشد، بنابراین باید با ظرافت خاص و رعایت صرفه و صلاح مردم بودجه را افزایش داده و دقت کنیم کیفیت درآمد چگونه است و هزینه تمام شده بودجه چه خواهد بود.

حجت‌الاسلام مهروی پور تاکید کرد: ساده‌ترین راه برای کسب درآمد شهر فروشی است که باید از آن عبور کرده و به سمت درآمدهای پاک حرکت کنیم؛ نباید سازندگان را به ساخت مازاد هدایت کنیم، زیرا تاکید بر افزایش درآمدهای پایدار است.

وی ادامه داد: عموم شهروندان باید بودجه چند هزار میلیاردی را در کیفیت زندگی خود لمس کنند؛ البته زیرساخت‌های شهر برای جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده و نیاز است سرانه‌های خدماتی در اصفهان تقویت شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه خدمات، حمل و نقل، آموزش و فرهنگ مدنظر ماست اما در کنار تکمیل تمام طرح‌های نیمه‌کاره قبلی قول دادیم که به محلات توجه ویژه داشته باشیم و بر این اساس باید ۲۲۰ محله را به صورت خاص مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر 542934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.