احتمال کولاک و برف در غرب و جنوب استان/بارش‌ها تا روز سه‌شنبه ادامه دارد

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی، در غرب و جنوب استان بارش برف و باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، همراه با مه آلودگی و کولاک برف خواهیم داشت و در سایر مناطق بارش‌های کمتری پیش‌بینی می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه بر روی استان است. بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به صورت نیمه ابری، گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در غرب و جنوب استان بارش برف و باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، همراه با مه آلودگی و کولاک برف خواهد بود و در سایر مناطق بارش‌های کمتری پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بارش در سایر مناطق از عصر روز دوشنبه تا اوایل وقت سه‌شنبه خواهد بود و طی روز سه‌شنبه در سطح استان وزش باد شدید است و در شرق احتمال طوفان لحظه‌ای وجود دارد و روز چهارشنبه هم کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

آقایی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت، تصریح کرد: دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین زمان به ۱۴ درجه می‌رسد و کمینه دمای فردا نیز به چهار درجه خواهد رسید. گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک با ۱۵ درجه و سردترین نقطه استان نیز میمه با منفی چهار درجه خواهد بود.

وی در خصوص میزان بارندگی در شهرهای استان گفت: میزان بارندگی در اصفهان ۱.۲ میلی‌متر، بوئین و میاندشت چهار میلی‌متر، چادگان سه میلی‌متر، خوانسار پنج میلی‌متر، دهاقان ۲ میلی‌متر، زرین شهر یک میلی‌متر، سمیرم ۲۱.۵ میلی‌متر باران و هشت سانتیمتر برف، فریدون شهر ۱۰ میلی‌متر باران و یک سانتیمتر برف، مبارکه ۰.۶ میلیمتر، گلپایگان ۰.۲ و ورزنه ۰.۳ میلیمتر بوده است.

کد خبر 542917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.