آغاز عملیات لایروبی و مقاوم‌سازی قنات دو طبقه مون

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان از آغاز عملیات لایروبی و مقاوم‌سازی قنات جهانی و دو طبقه مون خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مهدی مشهدی اعلام این خبر گفت: عملیات مرمت و لای‌روبی قنات دو طبقه مون به‌عنوان شگفت‌انگیزترین قنات دو طبقه ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان ادامه داد: با توجه به بررسی‌های اولیه از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و همچنین جهاد کشاورزی، با هماهنگی هیأت امنای قنات، مشخص شد که این قنات نیاز به لایروبی، مرمت و همچنین استحکام بخشی دارد، لذا پس از برنامه‌ریزی‌های انجام شده و انتخاب پیمانکار، این عملیات مرمتی شروع شد و امیدواریم که با توجه به شرایط موجود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

به گزارش ایمنا، قنات دو طبقه مون اردستان به شماره ۹۰۲۳ در فهرست آثار ملی کشور و به شماره ۱۵۰۶ در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کد خبر 542890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.