هرس و شاخه‌زنی درختان پرخطر در ماسوله

شهردار ماسوله از هرس و شاخه‌‎زنی درختان پرخطر در این شهر خبر داد.

یوسف نیرویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور رسیدگی به فضای سبز و آراستگی سیما و منظر شهری ماسوله، تقویت و بهبود رشد درختان و جلوگیری از خطرآفرینی آنها در فصل زمستان، شاخه‌زنی و هرس درختان در حال انجام است.

وی از همه شهروندان بابت سرو صدای ایجاد شده در هنگام هرس درختان عذرخواهی کرد و گفت: هرس درختان در شهر ماسوله همچنان ادامه دارد و از شهروندان درخواست می‌کنیم در این زمینه با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

شهردار ماسوله به مالکان زمین‌های شخصی توصیه کرد که اگر درختان خطرآفرینی دارند قبل از هر اقدامی درخواست خود را به شهرداری اعلام کنند تا شهرداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع خطر این درختان اقدامات لازم را انجام دهد.

نیرویی در خصوص آخرین وضعیت پروژه مرمت و بازسازی آبشار ماسوله که سال گذشته بر اثر بارش شدید باران و سیلاب تخریب شده بود، گفت: این پروژه اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله نخست اجرای طرح موفق شدیم با مقاوم سازی دیواره‌های آبشار، جریان آب را تا حدودی از بالا دست به پایین دست رودخانه و به سمت آبشار هدایت کنیم.

وی افزود: تکمیل این پروژه نیازمند اعتبارات استانی است که امیدواریم بتوانیم با جذب اعتبارات لازم بازسازی آبشار را هرچه سریع‌تر به اتمام برسانیم.

به گزارش ایمنا، ماسوله در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در ۶۲ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

کد خبر 542885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.