سرزمینِ جادویی در نگارخانه صفوی

نمایشگاهی از مجسمه های نورانی احمد امیرخانی با نام "سرزمینِ جادویی" در نگارخانه صفوی برگزار شده است.

احمد امیرخانی، هنرمند مجسمه‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آثار ارائه شده در نمایشگاه "سرزمین من" که از آن‌ها با نام مجسمه‌های نورانی نام برده‌ام اسکلت‌های چوبی هستند که درون آن‌ها نور کار کرده‌ام و سپس با کاغذ خاصی پوشانده شده‌اند. زمانی که نور روشن است آنچه می‌بینیم مجسمه‌های نورانی است و با خاموش شدن نور، مجسمه‌های گچی سفیدی مشاهده می‌شود که بسیار سبک هستند.

وی افزود: این مجسمه‌های نورانی در دسته آثار لایتینگ‌ها (نورانی‌ها) قرار می‌گیرند اما کاملاً همسو با طبیعت هستند و در تضاد و تقابل بنیادین با سایر لایتینگ‌ها و روشنایی‌های صنعتی، مصنوعی، سخت و سنگین قرار دارند. این مجسمه‌های نورانی در حالتی خاص از جهانی خیالی متولد شده است و در واقع به سبب فرم و نورِ داخل مجسمه، در مقام جان و روح قرار می‌گیرد.

سرزمینِ جادویی در نگارخانه صفوی

این هنرمند با بیان اینکه عنوان "سرزمین من" به دلیل فرم و شکل‌های خاص مجسمه‌های ارائه شده در این نمایشگاه انتخاب شده است، گفت: هریک از مجسمه‌های نمایش داده شده به یک موجود خیالی شبیه است و گذری به سمت رؤیا و خیال را نشان می‌دهد.

امیرخانی با بیان اینکه در این نمایشگاه تعداد ۱۵ اثر ارائه شده است، گفت: اولین جرقه پرداختن به این پروژه به کمک خواهرم در ذهن من ایجاد شد چرا که او خارج از ایران در رشته هنر تحصیل کرده است و تعدادی از آثار خود را برای من ارسال کرد و من با دیدن آثار او و به‌صورت فی‌البداهه، خلق ایده‌هایی را شروع کردم که بعضی از آن‌ها چوب‌هایی است که فرم‌های خاصی دارند. در نهایت آفرینش این مجسمه‌ها حدود ۹ ماه زمان برد.

سرزمینِ جادویی در نگارخانه صفوی

به گزارش ایمنا، احمد امیرخانی متولد بهمن‌ماه ۱۳۷۲ در شهر مبارکه اصفهان است که از ۸ سالگی به اصفهان آمد و در رشته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی از دانشگاه نجف آباد دانش‌آموخته شد. وی به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای عکاسی می‌کند و در پروژه اخیر خود به خلق مجسمه‌های نورانی پرداخته است.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه "سرزمینِ خیال" می‌توانند تا یکم دی‌ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ به نگارخانه صفوی، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پطرس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کد خبر 542878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.