شهرداری‌ها با حذف بودجه دولتی توان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل را ندارند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال گذشته و امسال، هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکتی حمل‌ونقل ریلی شهری در نظر گرفته شده که دولت بازپرداخت ۵۰ درصد آن را تضمین کرده بود، اما شاهد هستیم که در بودجه تقدیمی دولت برای سال ۱۴۰۱، این رقم حذف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نور صالحی امروز _یکشنبه ۲۸ آذرماه_ در نطق پیش از دستور خود در بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز ملی حمل و نقل، اظهار کرد: علت نام‌گذاری این روز به اوج جنگ تحمیلی بر می‌گردد، زمانی که امام خمینی (ره) کامیون‌داران را به مشارکت در تخلیه هرچه بیشتر کشتی‌ها فراخواندند و با همت این قشر زحمتکش، تخلیه کشتی‌ها و حمل کالاهای اساسی، کشور را از وضعیت بحرانی کمبود کالاهای اساسی خارج کرد.

وی افزود: با توجه به نقش، جایگاه و اهمیت این حوزه در اقتصاد و اشتغال کشور انتظار می‌رود به معیشت رانندگان در همه حوزه‌ها از جمله درون شهری و برون شهری توجه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به جایگاه و نقش مؤثر حمل و نقل عمومی در رفاه مردم، کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، انتظار می‌رود دولت نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری و ارائه تسهیلات بلاعوض برای نوسازی و جایگزین کردن ناوگان فرسوده عمومی اقدام کند و بودجه لازم را برای سال آینده پیش‌بینی کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته و امسال هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکتی برای حمل و نقل ریلی شهری در نظر گرفته شده است که دولت بازپرداخت ۵۰ درصد آن را تضمین کرده بود، اما شاهد هستیم که در بودجه تقدیمی دولت برای سال ۱۴۰۱ این رقم حذف شده است، تاکید کرد: انتظار می‌رود دولت کمک‌های بودجه‌ای را در زمینه حمل و نقل ریلی شهری افزایش دهد؛ با حذف این عدد، شهرداری‌ها توان ادامه پروژه‌های عظیم حمل و نقلی و نوسازی ناوگان را نخواهند داشت که این موضوع مستقیماً باعث تشدید آلودگی هوا می‌شود.

نور صالحی خاطرنشان کرد: درخواست ما از نمایندگان همه شهرها این است که اجازه ندهند این عدد حذف شود، بلکه تلاش کنند تا بودجه حمل و نقل افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: افزودن یک درصد به سهم شهرداری‌ها در بودجه سال آینده مطرح شده، اما این میزان نیز کمبودهای شهرداری‌ها را جبران نمی‌کند.

کد خبر 542836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.