معاملات کلان و خرد سازمان پایانه‌های اهواز الکترونیکی انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اهواز گفت: سازمان پایانه‌ها به عنوان اولین مجموعه از شهرداری اهواز به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) پیوست.

به گزارش ایمنا، حسین کیانی قلعه سردی اظهار کرد: بر اساس ماده ۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین ماده ۵۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز به عنوان نخستین سازمان در مجموعه شهرداری کلانشهر اهواز با عضویت در سامانه ستاد از این به بعد کلیه معاملات کلان و متوسط خود به جز معاملات محرمانه مانند درخواست استعلام، فراخوان، توزیع و دریافت اسناد، گشایش الکترونیکی پاکات، انعقاد قرارداد و داد و ستد وجوه و تضمینات و نیز هرگونه الحاق، اصلاح، فسخ، ابطال و خاتمه قرارداد را به طور الکترونیکی فراهم می‌آورد.

وی افزود: سامانه تدارکات الکترونیک دولت، سامانه‌ای جهت انجام معاملات دستگاه‌های اجرایی (خرید، مناقصه و مزایده) در بستر وب طراحی شده که با هدف شفاف‌سازی، کاهش هزینه‌های اضافی و افزایش کارایی بخش‌های دولتی، توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال ۱۳۸۸ به صورت یک طرح ملی آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز تاکید کرد: استفاده از این سامانه در سیستم اداری کشور به دلیل ایجاد شفافیت در معاملات موجب می‌شود تأمین‌کنندگان و مشارکت‌کنندگان در مناقصات و مزایدات دولتی بدون واسطه انسانی تمام جزئیات فعالیت خود را در سامانه ثبت کنند و از رعایت عدالت در این معاملات و واگذاری‌ها به بخش خصوصی اطمینان داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اهواز، وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام تراکنش‌ها در سامانه ستاد ثبت می‌شود نهادهای نظارتی مانند سازمان تعزیرات، سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای مشاور می‌توانند تمام موارد را به‌صورت آنلاین بررسی و رسیدگی کند.

کد خبر 542823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.