نوسازی ۱۰۰ تاکسی درون‌شهری کاشمر

سرپرست شهرداری کاشمر با اشاره به توقف پنج ساله طرح نوسازی تاکسی‌های درون شهری گفت: با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) ۶۰ دستگاه تاکسی درون‌شهری، ۳۰ دستگاه خودرو تلفن بی‌سیم و ۱۰ دستگاه خودرو آژانس این شهر با پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی نوسازی شد.

به گزارش ایمنا، حسین گنجی در دیدار با امام جمعه کاشمر که به مناسبت روز حمل و نقل و با حضور تعدادی از فعالان این حوزه انجام شد، اظهار کرد: در یکسال اخیر هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک سواری و ۴۰۰ حلقه لاستیک خودرو سنگین و بیش از ۱۰ مورد کالای اساسی بین رانندگان شهرستان توزیع شده است.

وی افزود: مجموعه حمل و نقل و تاکسی درون شهری در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گرفت و تاکنون ۵۰۰ کاور و ۳۵ هزار ماسک و ۳۰۰ لیتر مواد ضد عفونی بین رانندگان توزیع شده است.

سرپرست شهرداری کاشمر در خصوص اجرای مصوبات شورای ترافیک، خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته ۲ هزار و ۳۵۰ مورد نصب تابلو و خط کشی معابر شهری انجام گرفته است.

گنجی با بیان اینکه تاکسی‌های درون شهری مشکلات فراوانی دارند و در سرما و گرما با درآمد ناچیز و هزینه‌های بسیار بالا به شهروندان خدمات می‌دهند، تصریح کرد: متأسفانه شاهد فعالیت تاکسی تلفنی‌های اینترنتی بدون مجوز در سطح شهر هستیم که عملاً کسب و کار تاکسی داران را از رونق انداخته است که این قشر تنها با کسب یک مجوز از تهران در تمام شهرها فعالیت می‌کنند.

وی با انتقاد از اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی شهری کمرنگ شده و شاهد مشکلات ترافیکی در سطح این شهر هستیم، اضافه کرد: تاکسی داران برای برخورداری از بیمه تأمین اجتماعی از سال ۹۲ با مشکل مواجه هستند.

حجت الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر نیز در این دیدار اظهار کرد: رانندگان نخستین وجهه از چهره شهر هستند که در برخورد اولیه زائران و مسافران در ابتدا نمایان می‌شوند و اگر زائر و مسافری در برخورد اولیه برداشت خوبی از راننده داشته باشد، این برای شهر تبلیغ مثبت است.

وی افزود: مسؤولان اداره امور شهری، بهترین استفاده فرهنگی و اجتماعی شهر را می‌توانند با همکاری رانندگان درون شهری داشته باشند.

امام جمعه کاشمر تصریح کرد: به رغم تعداد زیاد تاکسی در شهر، در مناطقی با کمبود تاکسی مواجه هستیم که با کمک خود رانندگان باید این مشکلات برطرف شود.

حجت الاسلام طاهری تاکید کرد: هرچند کسب و کارهای اینترنتی به فعالیت‌های سنتی ضربه زده است، ولی باید برای برون رفت از این مشکل اقدامی انجام شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 542806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.