تصاحب صدر جدول کاراته قهرمانی آسیا توسط ایران در پایان روز نخست

با کسب دو مدال طلا و یک نقره نمایندگان کاراته ایران روز پرمدال کشورمان را خوش‌رنگ‌تر کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از کسب ۴ مدال طلا، دو مدال برنز و یک مدال نقره در روز نخست مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان (آلماتی)، دیگر ملی‌پوشان راه‌یافته به فینال رقابت‌هایشان موفق به کسب عناوینی دیگر برای ایران شدند تا ایران در همین روز ابتدایی با کسب ۱۰ مدال خوش‌رنگ در جایگاه نخستین قرار بگیرد.

در وزن منفی ۵۴ کیلوگرم نوجوانان دختر؛ فاطمه‌زهرا سعیدآبادی که با پیروزی ۲ بر یک مقابل رقیبی از کشور اردن و در ادامه برتری ۸ بر صفر مقابل حریفی از اندونزی و سپس پیروزی ۳ بر ۲ برابر نماینده قرقیزستان به دیدار نهایی راه یافته بود، در نهایت به مدال طلا رسید؛ او در فینال سرن‌النجار از اردن را پنج بر صفر شکست داد و پنجمین طلای کاروان ایران را رقم زد.

در دیگر فینال کومیته و در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم نوجوانان پسر؛ سیدعلی موسوی که با پیروزی برابر حریفانی از قرقیزستان و کویت با نتایج ۳ بر یک و ۴ بر یک به فینال رسیده بود توانست مدال طلای این رده را از آن خود کند.
موسوی در فینال عبدالله القحطانی از عربستان را پس از نتیجه صفر - صفر در هانتی برد و مدال طلای ارزشمندی را برای ایران صید کرد.

در ادامه و در وزن مثبت ۷۰ کیلوگرم نوجوانان پسر؛ پارسا محمدی که در اولین مصاف به‌دلیل حضور پیدا نکردن حریف فلسطینی برنده شد و با پیروزی سه بر صفر برابر حریفی از قرقیزستان به فینال رسیده بود، دستش به طلا نرسید و به کسب مدال نقره بسنده کرد.

محمدی در فینال مقابل رقیب قزاقستانی یعنی مایرزالی با نتیجه ۷-۱ باخت و به کار خود در این بخش با کسب مدال نقره پایان داد.

این در حالی است که رقابت‌های امروز در رده‌های تیم‌های پایه برگزار شد و در پایان روز نخست رقابت‌ها، تیم ایران با درخشش در دو بخش کاتا و کومیته موفق شد ۶ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز کسب کند تا در مجموع با ۱۰ مدال صدر جدول رده‌بندی را در اختیار بگیرد.

گفتنی است پس از تیم ایران، کویت با ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز در جایگاه دوم ایستاد و قزاقستان میزبان با ۲ طلا، یک نقره و ۵ برنز در مکان سوم قرار گرفت.

کد خبر 542761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.