کاهش محدودیت‌های کرونایی اسلواکی در آستانه کریسمس

دولت اسلواکی محدودیت‌های سراسری کووید -۱۹ را پیش از تعطیلات کریسمس کاهش داده است و اجازه دید و بازدید، باز کردن فروشگاه‌ها و خدمات بیشتری را برای افراد واکسینه شده یا بهبود یافته، صادر کرده است؛ اقدامات کاهش محدودیت‌ها از روز گذشته، ۱۷ دسامبر اعمال شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با این وجود، منع رفت و آمد بین ساعت ۲۰ تا ۵ صبح برای همه اجرا می‌شود، رستوران‌ها بسته می‌ماند و افراد واکسینه نشده فقط می‌توانند به مغازه‌های مایحتاج ضروری مراجعه کنند.

اقدامات کاهش محدودیت‌ها شامل موارد زیر است:

· دید و بازدید مجاز است؛ به جز اعضای یک خانواده، حداکثر شش نفر می‌توانند دور هم جمع شوند.

· منع آمد و شد شبانه بین ساعت ۲۰:۰۰ تا ۵:۰۰ بامداد روز بعد صرف نظر از وضعیت مصونیت افراد برقرار است. استثناها شامل موارد زیر می‌شود: رفت و آمد به محل کار و بازگشت در صورتی که حضور شخص ضروری باشد (تأیید کارفرما مورد نیاز است)، ارائه خدمات مراقبتی، خرید لوازم ضروری در مجاورت منزل، مراجعه به پزشک یا داروخانه، راه بردن حیوانات خانگی در فاصله ۵۰۰ متری از خانه

· شرکت در مراسم مذهبی، سفر به خارج از کشور و انجام خدمات اجتماعی در حالت OP امکان پذیر است (برای کسانی که در برابر کووید -۱۹ واکسینه شده و بهبود یافته‌اند)

· حالت OP برای همه مغازه‌ها، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، سالن‌های ماساژ، سولاریوم، کتابخانه‌ها، گالری‌ها، موزه‌ها در خارج از ساعات منع رفت و آمد (یعنی بین ۵:۰۰ تا ۲۰:۰۰) اعمال می‌شود.

· رستوران‌ها بسته می‌ماند.

· افراد واکسینه نشده فقط به مغازه‌های لوازم ضروری دسترسی دارند.

· قطارها و اتوبوس‌های مسافت طولانی در حالت OTP (واکسینه/تست شده/بهبود یافته) به کار خود ادامه خواهند داد.

ولادیمیر لنگوارسکی، وزیر بهداشت، با اعلام این تدابیر، از مردم خواست تا در مواجهه با میزان بالای عفونت و تهدید ناشی از نوع Omicron، مسئولانه عمل کنند و مراقب باشند. مؤسسه تحلیل سلامت وزارت بهداشت حتی به اسلواکی‌ها توصیه کرد قبل از هر دید و بازدید کریسمسی خود را برای شناسایی ابتلاء به کووید -۱۹ آزمایش کنند.

کاهش محدودیت‌های کرونایی اسلواکی در آستانه کریسمس

کد خبر 542757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.