خرید و فروش ارز در خارج از بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز ممنوع است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان خرید و فروش هرگونه ارز خارج از بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز را ممنوع اعلام کرد و از برخورد قاطع این پلیس با دلالان و اخلالگران بازار ارز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ کامران ریاحی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۳ مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها، انجام هرگونه معاملات فردایی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی منع قانونی دارد.

وی افزود: معاملات فردایی مبادلاتی هستند که در آن ذی‌نفعان بازار ارز در پایان یک روز معاملاتی در رابطه با وضعیت ارز در روز آینده با هم وارد معامله می‌شوند و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که از نرخ ارز در روز آینده دارند، تعهداتی را بر عهده می‌گیرند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در واقع این افراد تلاش می‌کنند با پیش‌بینی صحیح نرخ ارز در آینده به سود نامشروع دست پیدا کنند و طبعاً هزینه زیان‌های ناشی از پیش‌بینی ناصحیح خود را می‌پردازند.

سرهنگ ریاحی با بیان اینکه در معاملات فردایی غالباً ارزی مبادله نمی‌شود، اضافه کرد: در این معاملات تنها مابه‌التفاوت میان نرخ‌ها به صورت ریالی تسویه می‌شود، به همین جهت اکثر معاملات در بازار فردایی ارز به مقاصد دلخواه دلالان است.

این مقام انتظامی از برخورد قاطع پلیس با دلالان و اخلالگران بازار ارز خبر داد و گفت: بر اساس قانون خرید و فروش هرگونه ارز در خارج از بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز ممنوع است و از شهروندان هم می‌خواهیم که برای تهیه ارز مورد نیاز خود به بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز مراجعه کرده و در صورت مشاهده هرگونه دلالی و اخلال در بازار ارز موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 542733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.