۴ طلای خوش‌رنگ و یک نقره حاصل تلاش نمایندگان کاراته ایران

چهار مدال خوش‌رنگ کاروان کاراته ایران در بخش کاتای انفرادی و تیمی و همچنین کمیته به‌دست آمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که امروز از ساعت ۶:۳۰ صبح مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان آغاز شده است، نمایندگان کشورمان با حریفانشان دیدار کرده و کار اکثرشان با راه‌یابی به فینال و کسب مدال به پایان رسید.

درحالی‌که تا به اینجا ۲ مدال برنز عملکرد کاراته‌کارهای کشورمان در بخش کاتای انفرادی نوجوانان دختر بوده؛ ساجده جهانشاهی با شکست دادن حریفش در دیدار پایانی صاحب مدال طلا شد.

در فینال بخش نوجوانان کاتای انفرادی، ساجده جهانشاهی از ایران با کسب امتیاز ۲۴.۲۲، با پیروزی برابر کلیوچینک از قزاقستان (۲۱.۲۲ امتیاز) موفق شد نخستین مدال طلای ایران را در رقابت‌های قهرمانی آسیا به ارمغان بیاورد.

در دیگر مسابقه پایانی کاتای انفرادی جوانان دختر، طلایی دیگر برای کاروان ایران باز هم توسط دختری نوجوان به‌دست آمد. ملیکا عزتی نماینده ایران در فینال با کسب امتیاز ۲۴.۵۴، بالاتر از سریارگار از تایلند قرار گرفت و با ۲۳.۱۴ امتیاز یک مدال طلای دیگر به‌دست آورد.

در کاتای انفرادی جوانان پسر و دیدار نهایی، معین‌الدینی دستش از رسیدن به مدال طلا باز ماند. امیرحسن معین‌الدینی ۲۵.۲۰ امتیاز کسب کرد اما رامادهال از اندونزی با به‌دست آوردن ۲۵.۶۰ امتیاز صاحب مدال طلا در این بخش شد.

در فینال کاتای تیمی جوانان پسر، پس از تلاش سه کاتاکای ایران، طلای تیمی به کشورمان رسید. در این بخش امیرحسن معین‌الدینی، ابوالفضل شیخ‌شعاعی و ابوالفضل فرامرزپور توانستند ۲۴.۴۲ امتیاز به ارمغان بیاوردند و با غلبه بر کشور کویت با (۲۳.۸۸ امتیاز) صاحب اولین طلای تیمی ایران شدند.

در ادامه مسابقات کمیته قهرمانی آسیا نیز؛ در وزن منفی ۵۲ کیلوگرم نوجوانان پسر ابوالفضل همدم‌جو که با غلبه بر حریفانی از هند با نتیجه هشت بر صفر و عربستان با نتیجه ۲ بر صفر به فینال رسیده بود طلایی شد. همدم‌جو در فینال موسی‌علم از کویت را پنج بر سه شکست داد و به یک مدال طلای دیگر برای ایران رسید.

کد خبر 542709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.