از تلاش برای احداث «جاده سبز» تا تحقق «مهدیشهر، شهری بدون خودرو»

عضو شورای اسلامی شهر مهدیشهر با اشاره به احداث جاده سبز، گفت: فاز نخست این مسیر از محل امامزاده علی اکبر (ع) به سمت مجموعه فرهنگی شهید صباغیان به طول ۱۴۰۰ متر آغاز و در فاز دوم به کوچه باغ‌های محله رابند متصل می‌شود که زیر ساخت‌های آن اجرا شده است.

حسین عرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با بررسی فلسفه مدیریت شهری در ایران از دیرباز تا کنون، به این موضوع مهم پی می‌بریم که فعالیت‌های مربوط به سلامت جسمی و روحی و روانی شهروندان به صورت یک مأموریت و اصلی جدا ناپذیر در برنامه‌های مدیران شهری جای داشته است و امروزه در سراسر دنیا مدیران شهری در رابطه با آرامش روحی و روانی و فعالیت جسمی شهروندان برنامه‌های گوناگون و متنوعی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

وی افزود: بر همین اساس و در کشور ما، ماموریت‌هایی به کمیسیون‌های مختلف، از جمله کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی واگذار شده است که بنده به عنوان رئیس این کمیسیون در شورای اسلامی شهر مهدیشهر با همکاری دیگر اعضا و فعالین این حوزه سعی داریم تا بتوانیم این برنامه‌ها را به طور مطلوب به سرانجام برسانیم.

وی اختصاص جاده سبز را از جمله فعالیت‌های مهم کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای ششم شهر مهدیشهر برشمرد و افزود: معمولاً در هر شهری برای اینکه شهروندان از پویایی و نشاط لازم و سلامتی روح و روان و جسم برخوردار باشند، مکان‌هایی را در نظر می‌گیرند تا آنها بتوانند فعالیت‌های جسمانی و ورزشی را در آن انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر مهدیشهر ادامه داد: بر همین اساس شهرداری مهدیشهر از سنوات گذشته برنامه‌هایی را در این خصوص در دستور کار خود قرار داده بود که مدیریت شهری جدید با ادامه دادن آن، مسیری را در سایت ورزش‌های همگانی به طول دو هزار متر تعریف کرد که طول اینکه به نام جاده سبز نام گذاری شده است. این مسیر دارای دو لاین است که یک لاین مربوط به ورزش پیاده روی صبحگاهی و لاین دیگر مربوط به خط سبز دوچرخه سواری می‌باشد.

وی با ابراز امیدواری در خصوص احیای این مسیر و اجرای تعهدات توسط بخش خصوصی مشارکت کننده در این پروژه و همکاری شهرداری، گفت: ب ه زودی این پروژه به صورت کامل در دسترس عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.

عرب در خصوص مختصات مسیر جاده سبز، خاطر نشان کرد: فاز نخست این مسیر از محل امامزاده علی اکبر (ع) به سمت مجموعه فرهنگی شهید صباغیان به طول ۱۴۰۰ متر آغاز و در فاز دوم به کوچه باغ‌های محله رابند متصل می‌شود که زیر ساخت‌های آن اجراشده و برای بهره‌برداری در سال آینده برای آن اعتبار ۲۶ میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی امور خیریه مهدیشهر در ذیل کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، تصریح کرد: در بخش اجتماعی با مشورت اعضای شورا، امام جمعه شهر، مدیران دستگاه‌های مختلف و فعالان این حوزه به این نتیجه رسیدیم تا برای ایجاد یک پایگاه جامع و متمرکز و پرهیز از پراکندگی مبارزه با پدیده آسیب‌های اجتماعی و امور خیریه در ذیل کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، شورایی با نام شورای هماهنگی امور خیریه شهرستان مهدیشهر ایجاد و با تشکیل دبیرخانه و بانک اطلاعاتی جامع، کلیه خیرین و انجمن‌ها را در قالب این شورا ساماندهی و با کمک بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شده، کمک‌های مادی و معنوی را به صورت عادلانه در سطح جامعه هدف توزیع کنیم که هم اکنون اساسنامه این شورا نوشته شده است و در آینده نزدیک با تشکیل جلسه هیئت مدیره، مدیر عامل آن انتخاب خواهد شد و فعالیت‌های مربوطه به صورت جدی پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر مهدیشهر با اشاره به موضوع در خصوص تفاهم نامه خواهر خواندگی ورزشی شهرداری تهران با شورای اسلامی شهر مهدیشهر، گفت: با توجه به نیازهای متعدد ورزشی شهر و کمبود امکانات، نشست مشترکی بین اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر مهدیشهر با ریاست و معاونین سازمان ورزشی شهرداری تهران برگزار و در آن نشست مقرر شد تا علاوه بر اقدامات حمایتی، به زودی تفاهم‌نامه همکاری و پیمان خواهرخواندگی ورزشی بین مدیریت شهری مهدیشهر و آن مجموعه منعقد شود.

وی در خصوص برگزاری جشنواره و برنامه‌های ایام ماه رجب و شعبان، گفت: شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر در راستای احیای پویایی و نشاط شهروندی در شهر تصمیم گرفتند تا با توجه به اعیاد مبارک ماه رجب و شعبان و تقارن این ماه با عید نوروز و بهار طبیعت، جشنواره‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای را در قالب رویدادی به نام «بهار مهدوی» برای شهروندان تدارک ببینند. برنامه‌های متنوع و گوناگون ورزشی و فرهنگی، تئاتر خیابانی، جشنواره پرواز بادبادک‌ها، ورزش‌های همگانی، نوروز خوانی، جشنواره نان، حرکت و برکت بخشی از این فعالیت‌ها است.

عرب، اجرای طرح «مهدیشهر، شهری بدون خودرو» را از مهمترین طرح‌های سال آینده این کمیسیون عنوان کرد و گفت: این طرح در کمیسیون به صورت کامل مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است و بنا داریم تا با اجرای این طرح، شهروندان در روزها و ساعاتی مشخص در راستای سلامت شهروندی به ورزش و پیاده‌روی مشغول و برای حضور در برنامه‌های ورزش همگانی ترغیب شوند.

کد خبر 542690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.