معرفی کتاب «ذهن، خود و جامعه؛ از منظر یک جامعه‌شناس رفتارگرا»

کتاب «ذهن، خود و جامعه؛ از منظر یک جامعه‌شناس رفتارگرا» در آخرین روز از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با نخستین نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان (پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان) نشست معرفی و بررسی کتاب «ذهن، خود و جامعه؛ از منظر یک جامعه‌شناس رفتارگرا» در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار و به‌صورت زنده از طریق اسکای روم و آپارات خانه کتاب نیز پخش خواهد شد.

در این نشست محمدصفار (پژوهشگر و مترجم)، علیرضا محسنی تبریزی (منتقد و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) و نگار خزان (منتقد و پژوهشگر علوم اجتماعی) درباره کتاب «ذهن، خود و جامعه؛ از منظر یک جامعه‌شناس رفتارگرا» صحبت خواهند کرد.

کتاب «ذهن، خود و جامعه؛ از منظر یک جامعه‌شناس رفتارگرا» نوشته‌ی "جرج هربرت مید" اولین بار در سال ۱۹۳۴ به همت دانشجویان او به چاپ رسید. این کتاب بنیان نظریه تعامل‌گرایی نمادین شناخته می‌شود که از طریق رفتار و تعامل «خود» فرد با واقعیت، تحلیلی روان‌شناختی ارائه می‌دهد.

مبنای بحث "هربرت مید" این است که رفتار اصولاً از طریق مواجه و تجربه‌های اجتماعی توسعه پیدا می‌کند. "مید" را اصولاً باید یکی از برجسته‌ترین عمل‌گرایان آمریکایی تلقی کرد؛ اگرچه تأثیر شگرفی بر توسعه فلسفه اجتماعی برجای نهاد اما در زمان حیات خود هیچ کتابی منتشر نکرد؛ همین امر موجب شده است تا سلسله مباحثی که در کلاس درس مطرح کرده و کتاب "ذهن، خود و جامعه" را شکل می‌دهند اهمیتی دو چندان یابد، چرا که آن‌ها را باید سنتزی نادر از اندیشه‌های او به شمار آورد.‌

علاقه‌مندان می‌توانند نشست معرفی و بررسی کتاب «ذهن، خود و جامعه؛ از منظر یک جامعه‌شناس رفتارگرا» را یک‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۱ از طریق پلتفرم اسکای‌روم به نشانی www.skyroom.online/ch/khaneketab68 و آپارات به نشانی @khaneketab تماشا کنند.

کد خبر 542666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.