شبکه دوچرخه سواری توحیدشهر بر مدار احداث

مدیر شهرداری ناحیه ویژه گردشگری توحیدشهر سبزوار گفت: شهرهای انسانی شهرهایی هستند که در آنها توجه ویژه‌ای به حضور عابران پیاده و دوچرخه سواران در فضاهای شهری می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسین دولت آبادی اظهار کرد: مدیریت‌های شهرهای توسعه یافته دنیا اکنون توجه خود را از خودرو محوری به سمت انسان محوری چرخانده و فضاهای سواره رو شهری را به نفع حضور و ترددهای عابرین پیاده و دوچرخه سواران تغییر می‌دهند؛ چنانکه بسیاری از خیابان‌های مستعد و حتی در مواردی پل‌های بزرگ عبور و مرور اتومبیل‌ها برای فعالیت پیاده‌ها تغییر کاربری پیدا کرده‌اند.

وی افزود: این تغییر رویکرد استراتژیک محصول نگاهی است که خیابان را نباید فقط به عنوان مسیر اتصال نقاط شهری دانست بلکه خیابان می‌تواند کاربردهایی فراتر از این نگاه را در خود داشته باشد.

مدیر شهرداری ناحیه ویژه گردشگری توحیدشهر سبزوار خاطرنشان کرد: خیابان می‌تواند انسان را به تحرک و ورزش دعوت کند و ارتباطات انسانی و تعاملات بیشتری را در دل خود پرورش دهد. از جمله این موارد توسعه زیرساخت‌های دوچرخه سواری است که می‌تواند باعث تشویق شهروندان به افزایش تحرک و استفاده از دوچرخه شود.

دولت آبادی تصریح کرد: مسیرهای دوچرخه سواری به شکل‌های مختلف قابل برنامه‌ریزی هستند و توحید شهر به دلیل داشتن عرض مناسب در معابر اصلی این امکان را داشت که در آن مسیرها به صورت درجه یک یعنی منفک از مسیر سواره احداث شود و این استعداد باعث شد احداث این مسیرها در سال‌های اخیر در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون مسیر دوچرخه سواری خیابان مولوی به عنوان طولانی‌ترین خیابان توحیدشهر توسط پیمانکار در حال اجرا است، اضافه کرد: توحید شهر که ابتدا جهت سکونت سرریز جمعیت شهر سبزوار مطرح شده اکنون با تغییر نگاه مدیران شهری می‌رود تا به سوی شرایط مطلوب و ویژه‌ای در برنامه توسعه و چشم‌انداز خود حرکت کند و ضمن افزایش جذابیت‌های مناسب برای سکونت، به مکان مناسبی برای گردشگری شهری و گذراندن اوقات فراغت شهروندان سبزواری برای یک سفر کوتاه و نزدیک تبدیل شود.

مدیر شهرداری ناحیه ویژه گردشگری توحیدشهر سبزوار گفت: در سال‌های اخیر توحیدشهر در جهت گردشگری غذا و اجرای برنامه‌های فرهنگی و رویدادهای خاص در خیابان فردوسی و پارک هنر میزبان خوبی برای گردشگران شهری بوده تا اوقات خوش و خاطرات خوبی در آن برای مردم به یادگار بماند.

دولت آبادی افزود: اجرای شبکه درجه یک دوچرخه سواری هم موضوع شاخص و مطلوب دیگری برای برند شدن و توسعه این مکان در بین شهرها خواهد بود.

کد خبر 542658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.