بهینه‌سازی تجهیزات نورپردازی ۳۰ بنای تاریخی اصفهان

مدیر بهینه سازی، نگهداری و تعمیرات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: بیش از ۸۰ درصد از بناهای تاریخی شهر اصفهان دارای نورپردازی است که مسئولیت نگهداری و ارتقای کیفی آن بر عهده شهرداری اصفهان است.

سید مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف نگهداری، بهینه‌سازی و ارتقای کیفی تجهیزات نورپردازی در این بناها می‌شود، اظهار کرد: در این راستا سعی می‌شود از پیمانکاران و نیروهای متخصص در حوزه بناهای تاریخی استفاده شود.

وی اضافه کرد: کارشناسان مدیریت بهینه‌سازی با بازدیدهای شبانه متعدد و شناسایی معایب و تجهیزات مربوطه، نسبت به بهینه‌سازی و نگهداری هر چه بهتر بناهای تاریخی اقدام می‌کنند.

مدیر بهینه سازی، نگهداری و تعمیرات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به همکاری حوزه معاونت خدمات شهری با سازمان میراث فرهنگی در خصوص ارتقای سیستم روشنایی و نورپردازی میدان امام (ره)، پل خواجو، مسجد جامع و … تصریح کرد: بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیرات این مجموعه با بهره‌گیری از گروه‌های حرفه‌ای و متخصصان انجام می‌شود و این مدیریت در حوزه پروژه‌های تاریخی با نظارت و همکاری کارشناسان و نمایندگان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و توسط پیمانکاران زبده، پروژه‌های خود را به پیش می‌برد.

وی تصریح کرد: نورپردازی مناسب و اصولی فضاهای مختلف شهری موجب ارتقای کارایی محیط‌های شهری می‌شود.

مدیر بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیرات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری آثار تاریخی در هنگام اجرای عملیات نورپردازی اصلی‌ترین دغدغه مجریان این پروژه‌ها است.

کد خبر 542609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.