نسبت دادن ابتلای ۲۰۰ دانش‌آموز به کرونا در مدرسه بی‌انصافی است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اینکه دانش‌آموزان به کرونا مبتلا می‌شوند دلیل بر ابتلای آن‌ها در مدرسه نیست و بی‌انصافی است که این اتفاق را به مدرسه نسبت دهیم. دانش‌آموزان همه جا حضور پیدا می‌کنند و خطر ابتلاء به ویروس کرونا همه جا وجود دارد.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمار ابتلای ۲۰۰ دانش‌آموز به کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، اظهار کرد: این خبر از طریق ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام شده است و اینکه ابتلای این تعداد دانش‌آموزان به ویروس کووید ۱۹ در محیط مدرسه اتفاق افتاده باشد، مورد تأیید آموزش و پرورش نیست.

مدرسه بهداشتی‌ترین مکان برای حضور دانش‌آموزان

وی افزود: گفتن اعداد عجیب و غریب برای ترساندن مردم اصولی نیست، مدرسه امن‌ترین و بهداشتی‌ترین مکان برای حضور دانش‌آموزان است، مدیران مدارس با پر کردن فرم خوداظهاری و اعلام شرایط مناسب و رعایت پروتکل‌ها اقدام به بازگشایی مدارس کردند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: احتمال دارد دانش‌آموزان در هر محیطی به ویروس کرونا مبتلا شوند و نمی‌توان این اتفاق را به بودن آنها در محیط مدرسه نسبت داد، حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری مدارس با رعایت فاصله اجتماعی بوده و سلامت آنها اولویت اصلی آموزش و پرورش است.

امیرپور تصریح کرد: اگر در مدرسه‌ای حتی یک دانش‌آموز علائم سرماخوردگی داشته باشد به والدین اطلاع‌رسانی شده و باید از مدرسه خارج شود و اگر در کلاس درس با علائم بیماری حضور داشته باشد و معلم بعداً متوجه شود همان کلاس درس حضوری به مدت دو هفته تعطیل شده و آموزش‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان در همه مکان‌ها حضور دارند / خطر ابتلاء به ویروس

وی ادامه داد: اینکه دانش‌آموزان مبتلا به کرونا می‌شوند دلیل بر ابتلای آن‌ها در مدرسه نیست و بی‌انصافی است که این اتفاق را به مدرسه نسبت دهیم، به دلیل اینکه دانش‌آموزان همه جا حضور دارند و خطر ابتلاء به ویروس کرونا وجود دارد و با قاطعیت نمی‌توان اعلام کرد ساعت‌هایی که به مدرسه آمدند به کرونا مبتلا شدند و خبر ابتلای این تعداد دانش‌آموز به کرونا در کلاس‌های حضوری مدارس صحت ندارد و مورد تأیید نیست.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اعلام شده است که تعدادی از مدارس کاشان تذکر کتبی گرفته‌اند تذکر باید به‌جا و امکان پذیر باشد. تذکر را به هر دلیلی می‌توان داد؛ برای مثال باید تهویه کلاس اصلاح شود و اینکه گفته شده است برای تهویه هوا پنکه سقفی نصب شود، خطرناک بوده و اصولی نیست.

امیرپور اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید از مدارس بازدید حضوری داشته باشد و در صورت لزوم تذکرهای لازم را برای رعایت بهینه موازین بهداشتی و سلامت دانش‌آموزان به مدارس اعلام کند.

معلمان با دانش‌آموزان بیمار تعارف ندارند / واکسیناسیون سیار ۲۳ هزار دانش‌آموز

وی اضافه کرد: در طرح «شهدای سلامت» واکسیناسیون سیار در مدارس به صورت محله محور دنبال شده است و مدیران مدارس با والدین برای واکسینه کردن دانش‌آموزان در ارتباط بودند و همکاران فرهنگی در مدرسه در کنار نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مستقر شدند و در طرح سیار واکسیناسیون حدود ۲۳ هزار نفر دانش‌آموز مدرسه به مدرسه شناسایی شده و واکسینه شدند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر ابتلاء به کرونای ۲۰۰ دانش‌آموز در کلاس درس بود باید بین همکاران فرهنگی و معلمان هم شیوع پیدا می‌کرد. والدین بدانند سلامت معلمان و فرهنگیان در مدارس مهم است، موضوع ایزوله کردن دانش‌آموز بیمار و جدا کردن او از بقیه دانش‌آموزان را در مدرسه نداریم.

امیرپور خاطر نشان کرد: معلمان با دیدن هر نوع علائم بیماری دانش‌آموزان با آن‌ها تعارف ندارند و دانش‌آموز بیمار را وادار به خروج از مدرسه کرده و او باید به صورت مجازی درس بخواند و در صورت لزوم، تعطیلی کلاس به مدت دو هفته انجام می‌شود.

کد خبر 542592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.