کاهش ۶۰ درصدی ورود گردشگران به قاره اروپا

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که تعداد گردشگران بین‌المللی قاره اروپا در سال جاری برخلاف دوران قبل از همه‌گیری بیماری کرونا ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در دوران همه‌گیری بیماری کووید -۱۹، صنعت گردشگری در سراسر جهان با مشکل مواجه شد و قاره اروپا نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس داده‌های کمیسیون سفر اروپا (ETC)، پیش‌بینی می‌شود که تعداد گردشگران بین‌المللی که به قاره اروپا وارد می‌شوند در سال جاری برخلاف دوران قبل از همه‌گیری بیماری کرونا ۶۰ درصد کاهش یابد. در حالی که بهبودی جزئی در بخش سفر اروپا مشاهده شده است، اما هنوز باید مدتی صبر کنیم تا شاهد بازگشت به ارقام سال ۲۰۱۹ باشیم. کمیسیون سفر اروپا تخمین می‌زند که سال ۲۰۲۴ می‌تواند سال مناسبی برای رونق گردشگری این قاره باشد.

بهترین و بدترین کشورهای اروپایی در زمینه گردشگری

در حالی که تصویر کلی از ورود گردشگران بین‌المللی به قاره اروپا قطعاً مثبت نیست، برخی از کشورها در شرایط سخت، اعداد قابل توجهی را ثبت کردند. به عنوان مثال، اقامت در یونان تنها ۱۹ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ بوده که دلیل این موضوع عمدتاً باز شدن مرزهای این کشور برای گردشگران واکسینه شده است. کرواسی نیز عملکرد نسبتاً خوبی در زمینه گردشگری داشته است. سایر کشورهایی که عملکرد کمی بهتر از میانگین اروپایی دارند عبارتند از مونته‌نگرو (۴۴%-)، لوکزامبورگ (۴۵%-) و موناکو (۴۶%-) بود. در مقابل، جمهوری چک در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش باورنکردنی ۹۴ درصدی را ثبت کرد و لقب بدترین کشور در زمینه گردشگری اروپا را به خود اختصاص داد.

تابستان مثبت گردشگری

داده‌های اندک مثبت گردشگری در طول ماه‌های تابستان عمدتاً به دلیل معرفی گواهینامه کووید -۱۹ اتحادیه اروپا و همچنین اعداد ثابت در سفر بین کشورهای اتحادیه اروپا بود. فعالیت هتل‌ها در تابستان امسال نسبت به سال ۲۰۲۰ در در بسیاری از مقاصد بهبود یافت. به عنوان مثال، اسلوونی، بریتانیا و موناکو نرخ فعالیت خود را نزدیک به ۷۰ درصد گزارش کردند. علاوه بر این سفر هوایی در اروپا تابستان امسال اندکی بهبود یافت، اگرچه تفاوت بین سفرهای هوایی قبل از همه‌گیری بیماری کرونا هنوز کاملاً مشهود است.

کاهش ۹۰ درصدی گردشگران چینی و آمریکایی به قاره اروپا

غیبت گردشگران بین‌المللی به ویژه از کشورهای آمریکا و چین به اروپا، ضربه بزرگی به صنعت گردشگری این قاره وارد کرد. تعداد ورودی‌ها از ایالات متحده در سال جاری نسبت به سال ۲۰۱۹ در ۳۳ درصد از کل مقاصد حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است. اما کشورهایی نظیر یونان بودند که در این زمینه بهتر عمل کردند.

همچنین ورود تعداد گردشگران چینی به قاره اروپا نیز کاهش قابل توجهی داشت و این کشورها در مقایسه با داده‌های قبل از همه‌گیری دوران کرونا، کاهش ۹۰ درصدی را ثبت کردند. با رویکرد محتاطانه مقامات چینی نسبت به بیماری کرونا، منطقی به نظر می‌رسد که این اعداد در ابتدای سال ۲۰۲۲ نیز مشابه باقی بمانند.

کد خبر 542521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.