افزایش تردد تانکرهای سوخت در بجنورد نگران کننده است

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری بجنورد گفت: افزایش بیش از دو برابری تردد تانکرهای حمل سوخت در مرکز استان نگران کننده است و باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشه شود.

به گزارش ایمنا، مجید گریوانی اظهار کرد: اکنون در هر شبانه روز بیش از ۱۰۰ دستگاه ناوگان حمل مواد سوختی از معابر شهر بجنورد گذر می‌کنند و در مجموع روزانه سه میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر مواد سوختی از مرکز استان عبور داده می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان حمل سوخت و شمار ناوگان حامل مواد سوختی از مرکز استان امسال بیش از ۲ برابر شده است، افزود: در سال گذشته روزانه ۲۴ دستگاه تانکر حمل سوخت از بجنورد گذر می‌کرد.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: خودروهای حامل سوخت که از جنوب بجنورد وارد شهر می‌شوند به علت نبود کمربندی، در معابر داخل شهر تردد دارند که این امر، خطر برای این شهروندان محسوب می‌شود هرچند ترافیک خودروهای عبوری به بجنورد از سمت شمال به کنارگذر شمالی عبور داده شده اما نزدیک بودن نقاط مسکونی به این کنارگذر در زمان حادثه‌ها نگران کننده است.

گریوانی با بیان اینکه در صورت وقوع حادثه انفجار برای تانکرهای حامل مواد سوختی منازل مسکونی تا شعاع ۶۰۰ متری تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مناطق مسکونی مختلف شامل باقرخان، مجموعه مسکونی گلستان شهر و روستای علی آباد فاصله کمی با کنارگذر شمالی دارند از این رو در معرض حادثه‌های احتمالی برای ناوگان حمل مواد سوختی هستند.

مشکل نبود تانکر حمل آب برای مهار آتش سوزی بزرگ

وی ادامه داد: شهرداری بجنورد تنها شهرداری مرکز استان‌های کشور است که خودروی مجهز به سیستم فوماتیک ندارد با توجه به اینکه آتش سوزی نفت گاز و یا سایر فرآورده‌های نفتی با آب میسر نیست وجود این سیستم برای مهار حادثه‌های احتمالی ضروری است.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری بجنورد با تاکید بر اینکه یکی دیگر از دغدغه‌ها در مهار آتش سوزی‌های بزرگ و وسیع احتمالی، نبود خودروی حمل آب با ظرفیت بالا است، اضافه کرد: پس از سال‌ها پیگیری، یک تانکر ۳۰ هزار لیتری آب برای مهار آتش‌سوزی تانکرهای سوخت در مرکز استان، تأمین شد اما پیگیری‌ها برای تأمین خودرو کشنده به نتیجه نرسید البته با گذشت مدتی همان تانکر هم از آتش نشانی باز پس گرفته شد.

گریوانی گفت: برای مهار آتش سوزی‌ها در سطح وسیع و زیاد نیاز به خودروی تانکر حمل آب است اما این تجهیز در دسترس و اختیار ما نیست و این امر یکی از دغدغه‌ها در حوادث است.

منبع: ایرنا

کد خبر 542480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.