اهمیت بهره‌مندی شهر اصفهان از علم نجوم

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: باید شهر اصفهان از ظرفیت‌های موجود نجوم در این شهر بهره‌مند شوند و باید تلاش کنیم تا در زمینه نجوم اقدامات درخشنده‌ای رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاه‌مرادی شامگاه امروز _پنجشنبه ۲۵ آذر ماه_ در آئین اختتامیه جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب، اظهار کرد: عمر علاقه انسان به آسمان به اندازه خلقت انسان است، توجه به ستارگان و آسمان برای انسان مهم است، ترویج نجوم با اینکه اقدام علمی است، اما اگر به درستی به آن پرداخته شود، راه و رسم زندگی را در آن خواهیم یافت.

وی با اشاره به اقدامات مرکز نجوم ادیب اصفهان، خاطرنشان کرد: در این مرکز اقدامات خوبی در حوزه نجوم انجام شده و می‌شود که برگزاری جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب نیز یکی از این رویدادهای مهمی است که توسط این مرکز در اصفهان برگزار شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم حمایت و تکرار رویدادهای نجومی، تصریح کرد: برای تقویت مرکز نجوم ادیب اصفهان باید تلاش شود تا بتوان شاهد رویدادهای مهمی از جمله جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب بود، همچنین لازم است همه شهر اصفهان از ظرفیت‌های موجود نجوم در این شهر بهره‌مند شوند و باید تلاش کنیم تا در زمینه نجوم اقدامات درخشنده‌ای رقم بخورد.

در ادامه مهدی رحیمی، دبیر بخش داوری عکس جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب، اظهار کرد: عکاسی نجومی از جمله فعالیت‌های جذابی است که به روش‌های تخصصی نیاز دارد و برنامه‌ریزی و سماجت از جمله ویژگی‌های شاکله شخصیتی عکاسان نجوم است.

وی با اشاره به سختی‌های عکاسی نجوم، ادامه داد: پرداختن به عکاسی کار نسبتاً سختی است، در این میان عکاسی نجومی نیز سختی‌های خود را دارد، اما در پس این سختی‌ها زیبایی رخ می‌نماید و نتیجه تلاش‌های طاقت‌فرسا برای عکاسی نجومی بسیار زیبا خواهد بود.

دبیر بخش داوری عکس جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب در خصوص حوزه‌های عکاسی نجومی، خاطرنشان کرد: عکاسی نجومی در سه حوزه عمق آسمان، منظومه شمسی، آسمان شب انجام می‌شود، تکنیکی‌ترین نوع عکاسی نجومی، عکاسی در حوزه عمق آسمان است، زیرا عکس‌ها با استفاده از تلسکوپ گرفته می‌شود، عکاسی در حوزه آسمان‌شب با میدان دید باز انجام می‌شود و تقریباً راحت‌ترین نوع عکاسی نجومی است.

وی تصریح کرد: تعداد آثار عکاسی فراوانی به دبیرخانه جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب ارسال شد و پنج داور با دقت تمام تصاویر واصله را بررسی و داوری کردند، در نتیجه این رقابت ۱۰ عکس نجومی انتخاب شد.

انتخاب ۸ مقاله در جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب

شهرام صالحی، دبیر علمی جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب نیز گفت: مقالات متعددی به دبیرخانه جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب ارسال شده است که تمام آثار با دقت داوری شدند.

وی افزود: از بین مقالات ارسالی به جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب نهایتاً پنج مقاله با ارائه شفاهی و سه مقاله به صورت پوستر انتخاب شدند.

کد خبر 542429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.