حمایت شهرداری قم از گروه‌های مردمی برای ترویج استفاده از حمل‌ونقل پاک

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم از حمایت شهرداری از سمن‌های مردم‌نهاد در ترویج استفاده از حمل‌ونقل پاک در شهر خبر داد و گفت: وظیفه ما در مجموعه شهرداری ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعه حمل‌ونقل پاک بوده و امیدواریم شهروندان در این زمینه شهرداری را یاری کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، مسعود طبیبی به اجرای ویژه‌برنامه‌هایی از ۲۶ آذر روز ملی حمل‌ونقل لغایت ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک در شهر قم اشاره و اظهار کرد: این برنامه‌ها باهدف تغییر رفتارهای ترافیکی شهروندان و حرکت به سمت استفاده بیشتر از حمل‌ونقل و پاک و ایمن پیش‌بینی‌شده است.

وی وظیفه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری را ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعه حمل‌ونقل پاک و ایمن در شهر دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم فرصت و شرایط استفاده از سیستم‌های گوناگون سفرهای درون‌شهری در قم فراهم کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم با دعوت از گروه‌ها و سمن‌های مردم‌نهاد برای ترویج حمل‌ونقل پاک و به‌ویژه دوچرخه‌سواری در شهر قم تصریح کرد: شهرداری حمایت ویژه‌ای را از این گروه‌ها برای تشویق شهروندان در استفاده از حمل‌ونقل پاک خواهد داشت.

وی مدت اجرای ویژه‌برنامه‌ها را چهار هفته اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در مدت این چهار هفته ارتباط خوبی با شهروندان داشته و بتوانیم تأثیرات استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقلی پاک و ایمن بر سلامتی را در بین مردم معرفی و این رفتار را نهادینه کنیم.

طبیبی داشتن هوای پاک و شهروندان سالم را درگرو کاهش استفاده از خودرو شخصی در سفرهای درون‌شهری دانست و تأکید کرد: باید با تبلیغات و آگاهی دادن به شهروندان مروج این حرکت در شهر بوده و درنهایت شاهد تغییر رویکرد شهر از خودرو محوری به سمت انسان‌محوری باشیم.

کد خبر 542423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.