بازدید سفیر ایران از نمایشگاه پنج هزار سال فرهنگ و هنر ایران در آلمان

سفیر ایران در برلین از نمایشگاه پنج هزار فرهنگ و هنر ایرانی که در گالری جیمز سیمون موزه پرگامون برلین در حال برگزاری است بازدید کرد؛ این نخستین نمایشگاهی است که آثار مربوط به ایران باستان، تمدن اسلامی و دوران معاصر در یک مجموعه واحد و در کنار هم به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری سفارت جمهوری اسلامی ایران، محمود فرازنده در حاشیه این بازدید با پرفسور اشتفان وبر مدیر موزه هنرهای اسلامی پرگامون و پروفسور کورت شارف ایران‌شناس معروف آلمانی ملاقات کرد.

طرف آلمانی در این دیدار ضمن ستایش فرهنگ و تمدن کشورمان اظهار داشتند بسیاری از وجوه فرهنگ و تمدن ایرانی برای مردم اروپا ناشناخته مانده است و برگزاری این نمایشگاه گام بزرگی برای شناساندن ایران به نخبگان و افکار عمومی است.

سفیر کشورمان نیز با اشاره به همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور ازجمله برگزاری نمایشگاه مردان نمکی در موزه بوخم، اظهار کرد: سفارت کشورمان در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری سلسله اقدامات فرهنگی به مناسبت یک‌صد و پنجاهمین سالگرد تأسیس روابط دیپلماتیک میان ایران و آلمان در سال آتی است.

وی همچنین فرهیختگان آلمان را به سفر به کشورمان و بازدید جلوه‌های با شکوه فرهنگ و تمدن ایرانی تشویق کرد.

نمایشگاه مذکور که با همکاری یک مجموعه‌دار خصوصی و موزه برلین برپاشده، تا ایام نوروز ادامه خواهد یافت؛ همچنین هم‌زمان با آن، یک نمایشگاه اختصاصی در زمینه نگارگری بانام «نگارگری فارسی در دیدار با باغچه رویایی برلین» در سراچه هنر کتاب موزه پرگامون برپا شده است.

کد خبر 542421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.