موافقت با تأسیس شهرداری در شهر «مالوجه»

وزارت کشور در ابلاغیه ای رسمی خطاب به استاندار کردستان از موافقت با تبدیل شدن روستای «مالوجه» قروه به شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، مالوجه روستایی چهار هزار نفری در ۳۱ کیلومتری قروه و همجوار با همدان است که سال‌ها است اهالی آن علاوه بر تحمل منابع آبی آلوده با آسیب‌های اجتماعی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند و از کمترین امکانات رفاهی و خدماتی بهره مند هستند.

عدم دسترسی به شبکه آبرسانی مناسب و نبود شبکه فاضلاب در این روستای پرجمعیت و وضعیت ناگوار معابر آن موجب شد که رسانه‌های ملی و محلی در کردستان به مشکلات این روستا به صورت ویژه بپردازند و در این راستا نیز دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پشت این جبهه رسانه‌ای امور مرتبط با پیگیری‌های فرابخشی را دنبال کند.

در نهایت هیئت وزیران در جلسه دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ به پیشنهاد شماره ۱۶۸۱۶۰ مورخ ۹۹/۱۰/۲۴ وزارت کشور و به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب ۱۳۶۲ با تبدیل شدن روستای مالوجه به شهر موافقت کند.

روز چهارشنبه نیز در ابلاغیه وزیر کشور به استاندار کردستان با اشاره به موافقت به عمل آمده در خصوص تبدیل روستای مالوجه از توابع بخش دلبران شهرستان قروه به عنوان شهر مالوجه در اجرای تبصره ذیل ماده (۶) آئین نامه اجرایی قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران و تبصره (۱) ماده (۱) قانون شهرداری، تأسیس شهرداری در شهر مالوجه بلامانع اعلام شده است.

ابلاغیه وزارت کشور، تأسیس شهرداری یاد شده را همچنین منوط به تحقق تعهدات موضوع ماده (۹) دستورالعمل «نحوه تبدیل شورای اسلامی روستا به شهر و تأسیس شهرداری»، برشمرده است.

بر اساس این ابلاغیه استانداری کردستان، شروع به کار شهرداری مالوجه را بر اساس قوانین و مقررات مربوطه به وزارت کشور اعلام دارد

منبع: مهر

کد خبر 542369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.