همه لوکزامبورگی‌ها آزمایش کرونا می‌دهند

مقامات لوکزامبورگ کمپینی را برای آزمایش کل جمعیت کشور در مقابله با COVID-19 راه اندازی کرده اند. با این حال، از آنجایی که مقامات بهداشتی مراکز بزرگ آزمایش را از آغاز سال ۲۰۲۱ بسته‌اند، این کمپین از شهروندان می‌خواهد که آزمایش را در خانه انجام دهند.

‌به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این تست از طریق آزمایش آنتی‌ژن انجام می‌شود که لوکزامبورگی ها می‌توانند با مجوز ویژه‌ای که دولت ارسال می‌کند آن را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

هدف از این اقدام شناسایی همه عفونت‌های فعال و بدون علامت در کشور است و از طریق یک دوره کوتاه قرنطینه برای افراد، از اقدامات قرنطینه انبوه برای مشاغل جلوگیری می‌کند.

این ابتکار که توسط وزارت بهداشت از طریق هشتگ #Lëtzebuergtestsech هدایت می‌شود، از هر بزرگسال در لوکزامبورگ می‌خواهد که دو خودآزمایی را انجام دهد؛ یکی در ۱۴ و دیگری در ۱۷ دسامبر. هفته گذشته، خانواده‌ها نامه‌ای دریافت کردند که در آن از آن‌ها خواسته شده بود کیت پنج آزمایش آنتی‌ژن را از یکی از ۹۸ داروخانه موجود دریافت کنند. این نامه به شهروندان این امکان را می‌دهد که آزمایشات را به صورت رایگان انجام دهند.

همه لوکزامبورگی‌ها آزمایش کرونا می‌دهند

پس از انجام آزمایش، افراد باید نتایج مثبت خود را به covidtracing.public.lu گزارش دهند و دستورالعمل‌های قرنطینه را دنبال کنند. بر اساس برآوردهای اولیه وزارت بهداشت، امتیاز آزمایش مثبت فعلی حدود هشت تا ۱۰ درصد است. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر سهم کافی از جمعیت در این طرح شرکت کنند، تخمین می‌زنند که می‌توان شیوع بیماری‌های عفونی را به نصف کاهش داد.

در عین حال، کودکان و افرادی که در مدارس کار می‌کنند، هدف این طرح قرار نمی‌گیرند، زیرا آنها سه بار در هفته آزمایش می‌شوند.

این کار به دولت این امکان را می‌دهد که از اعمال اقدامات قرنطینه به ویژه برای مشاغلی مانند رستوران‌ها اجتناب کند. علاوه بر این، داده‌های ارزشمندی در مورد رفتار COVID-19 در جامعه واکسینه شده ارائه می‌دهد. دولت قصد دارد این داده‌ها را تا پایان هفته منتشر کند.

کد خبر 542313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.