چه افرادی باید حتما ۱۵ دقیقه پس از واکسیناسیون تحت نظر پزشک باشند؟

دولت بریتانیا اعلام کرده است از این به بعد ۱۵ دقیقه انتظار پس از واکسیناسیون فقط برای افرادی اعمال می‌شود که در معرض ابتلا به واکنش‌های شدید قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با پدیدار شدن گونه‌های جدید ویروس کرونا، تقاضا برای دریافت دز تقویت کننده در سراسر دنیا افزایش یافته است. گونه اومیکرون ویروس کرونا که هم اکنون در ۷۷ کشور دنیا شناسایی شده است، بسیار انتقال‌پذیر است. بریتانیا اولین کشوری بود که اخیراً یک مورد مرگ و میر ناشی از آلوده شدن به گونه اومیکرون ویروس کرونا را گزارش کرد و نگرانی‌های جهانی را برانگیخت. بنابراین مقامات کشورهای مختلف در تلاش هستند یک برنامه سراسری برای تزریق دز تقویت کننده واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال آغاز کنند.

چرا افراد باید ۱۵ دقیقه پس از دریافت واکسن تحت نظر باشند؟

توصیه شده است که افراد پس از دریافت واکسن کرونا باید به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه منتظر بمانند تا تحت نظر پزشک باشند. ممکن است فرد واکنش خاصی به واکسن کرونا نداشته باشد یا عوارض قابل توجهی را تجربه نکند، اما با این وجود باید حداقل ۱۵ دقیقه در مرکز واکسیناسیون منتظر بماند، در این صورت می‌توان مطمئن شد که مشکل خاصی برای این فرد ایجاد نخواهد شد. در صورت بروز هرگونه مشکل یا واکنش خاص در این دوره زمانی که افراد واکسینه شده منتظر می‌مانند، پزشکان می‌توانند سریعاً آن‌ها را درمان کنند.

چه افرادی باید حتماً ۱۵ دقیقه پس از واکسیناسیون تحت نظر پزشک باشند؟

پس از گزارش اولین مورد مرگ و میر ناشی از آلوده شدن به گونه اومیکرون ویروس کرونا در بریتانیا، افزایش میزان واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفته است. علاوه بر این، مقامات از مردم درخواست کرده‌اند که دز تقویت کننده واکسن کرونا را هر چه سریع‌تر دریافت کنند. به منظور تسریع روند واکسیناسیون، دولت بریتانیا رسماً اعلام کرده است که لازم نیست افراد پس از دریافت واکسن به مدت ۱۵ دقیقه منتظر بمانند. فقط افرادی که پیش از این آنافیلاکسی یا دیگر واکنش‌های آلرژیک به غذا، نیش حشرات، داروها یا واکسن‌ها را تجربه کرده‌اند باید ۱۵ دقیقه پس از دریافت واکسن در مرکز واکسیناسیون منتظر بمانند و تحت نظر پزشک باشند. بنابراین از این به بعد ۱۵ دقیقه انتظار پس از واکسیناسیون در این کشور فقط برای افرادی اعمال می‌شود که در معرض ابتلاء به واکنش‌های شدید قرار دارند.

آیا واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد؟

با وجود اینکه واکسن‌ها خطر ابتلاء به ویروس کرونا را کاهش نمی‌دهد، اما مطمئناً خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از این بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. به گفته محققان، ویروس کرونا بسیار غیر قابل پیش‌بینی است و تردید در دریافت واکسن کرونا ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

کد خبر 542281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.