طلاب برای ارتقای فرهنگ اسلامی خوانسار تلاش کنند

معاون امور مدارس حوزه علمیه قم گفت: در عصر کنونی که دشمنان به دنبال انحراف جوانان از دین اسلام هستند ، برهمین اساس وظیفه طلاب حوزه علمیه در تبلیغ دین بیش از گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام علی اصغر همتیان امروز (چهارشنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیران حوزه علمیه آیت الله علوی خوانسار با اشاره به رهنمودهای امام به طلاب مبنی بر حفظ آبروی حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: حوزه علمیه آیت الله علوی خوانسار دستاورد بزرگ مرحوم آیت الله علوی است و باید طلاب با رفتار و اخلاق خود آبروی حوزه را حفظ تا مردم نیز حس خوبی نسبت به حوزه داشته باشند.

وی افزود: در حوزه علمیه هر فردی که مدیر شود وسیله‌ای برای ارتقای جایگاه حوزه است، طلاب حوزه علمیه آیت الله علوی خوانسار با منش اسلامی در پویایی و حفظ فرهنگ اسلامی شهر خوانسار تلاش کنند.

معاون امور مدارس حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه تبلیغ دین از وظایف طلاب و روحانیون است، گفت: در عصر کنونی دشمنان در فضای مجازی به دنبال انحراف جوانان از دین اسلام هستند لذا ضرورت دارد طلاب حوزه علمیه عزمی راسخ‌تر در راستای تبلیغ دین داشته باشند.

موقوفات به تاراج رفته حوزه علمیه آیت الله علوی احیا می‌شود

حجت الاسلام محسن مؤمنی رئیس حوزه علمیه آیت الله علوی خوانسار با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید شهدا را الگوی خود قرار دهند، اظهار کرد: امروز تمام عرصه‌های مدیریتی مدیون خون شهدا به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی هستند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار و امام خمینی در مسیر تبلیغ دین اسلام زحمات زیادی کشیدند و در عصر کنونی نیز مقام معظم رهبری با وجود چالش‌های زیاد برای تبلیغ دین و اسلام ناب محمدی در مقابل دنیا ایستاده است لذا طلاب نیز در حمایت از رهبری در این مسیر بیش از گذشته قدم بردارند.

رئیس حوزه علمیه آیت الله علوی خوانسار در تشریح اهداف و برنامه‌هایش، گفت: حول تعلیم و تربیت طلاب، تولید علم و نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد اسلامی، ارتقای هویت و جایگاه حوزه علمیه آیت الله علوی در شهرستان، حضور فعال روحانیون در عرصه‌های علمی و تبلیغی و تلاش در تحقق گام دوم انقلاب گام بر خواهم داشت.

مؤمنی افزود: برای بازنگری سیستم آموزشی حوزه در ابعاد مختلف، ایجاد منابع مالی حوزه، تقویت وحدت بین حوزه و آموزش و پرورش و دانشگاه‌های شهرستان، ارتقای سطح معنوی و بصیرت افزایی سیاسی طلاب حوزه علمیه، جذب جوانان و نوجوانان در حوزه، احیای موقوفات به تاراج رفته حوزه علمیه با همکاری اوقاف، و برگزاری یادواره شهدای طلاب و تدوین برنامه جامع حوزه علمیه تلاش خواهم کرد.

در انتهای این جلسه از زحمات حجت الاسلام حسین رجایی تقدیر و حجت الاسلام محسن مؤمنی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه آیت الله علوی معرفی شد.

کد خبر 542204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.