هزینه اجرا شدن طرح جامع فاضلاب اهواز ۶ هزار میلیاردتومان است

مدیر طرح جامع فاضلاب شهرداری اهواز گفت: مطالعات طرح جامعه توسط کارشناسان انجام شد و برآورد هزینه لازم برای اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان است

به گزارش ایمنا سید رشید شجاعی نژاد بعد از ظهر امروز ۲۴ آذر در جلسه علنی شورای شهر اهواز اظهار کرد: طرح دفع آب سطحی یک کار دراز مدت است، نیازمند مطالعه طرح جامع و اجرای بخش عظیمی از پروژه‌ها را دارد که حداقل در یک پروژه ۵ ساله باید به اجرا در بیاید.

وی افزود: پس از بارندگی‌ها و سیل ۹۸ این طرح به صورت جدی و بلند مدت در دستورکار شهرداری قرار گرفته همچنین مطالعات طرح جامعه توسط کارشناسان انجام شد و برآورد هزینه لازم برای اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان است که در قالب یک طرح ۵ ساله پیش بینی شده است که اجرا شود.

مدیر اجرایی طرح جامع فاضلاب شهرداری اهواز اضافه کرد: در سال اول اجرایی شدن این طرح یک هزار و شش میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، طرح فنی پروژه‌های طرح جامعه از طریق استانداری خوزستان به وزارت کشور ارسال شده و در صورت جذب اعتبار، در نقاط فوق بحرانی که بالای ۷۲ ساعت آب‌گرفتگی دارند اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: بحرانی‌ترین نقطه طرح جامع، کوی علوی می‌باشد که مناقصه آن انجام و پیمانکار شروع به کار کرده است و علیرغم موانع موجود پیشرفت خوبی داشته و ۷۰۰ متر از ۳و نیم کیلومتر آن انجام شده است.

شجاعی نژاد در ادامه گفت: برای اجرایی شدن طرح سه سناریو کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش بینی شده است، در کوتاه مدت لایه روبی سنتی شبکه فاضلاب و به ظرفیت رساندن ایستگاه‌های پمپاژ، اجرای طرح علاج بخشی در قالب طرح ضربتی یک و دو، تجهیز سوله مبارزه با بحران و پشتیبانی از تأسیسات دفع آب‌های سطحی در دستورکار قرار گرفته است.

وی توضیح داد: در لایه روبی به صورت سنتی پیشرفت ۹۵ درصدی داشته و با درخواست شورای شهر یک طرح جداگانه برای منطقه عین دو به ارزش یک و نیم میلیارد تومان به اجرا در آورد و با توجه به اتصال شبکه فاضلاب عین دو به ایستگاه به صورت مشهود پس زدگی فاضلاب کاهش پیدا کرده است.

مدیر طرح جامع فاضلاب شهرداری اهواز اضافه کرد: بخش دیگری از لایه روبی که به صورت مکانیزه انجام می‌شود، با توجه نیازمندی به ماشین آلات ویژه مورد تعهد استانداری خوزستان است و مقرر شد که از طریق استان‌های معین و تأمین منابع مالی پیمانکار انتخاب شود و یک لایه روبی اساسی در سطح شهر اهواز انجام شود

کد خبر 542192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.