برای جذب سرمایه‌گذار به اصفهان، تنها فراخوان کافی نیست

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر بخواهیم پای سرمایه‌گذار را به اصفهان باز کنیم، تنها فراخوان کافی نیست بلکه حضور در مجامع محلی، ملی و بین‌المللی لازم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور امروز _چهارشنبه ۲۴ آذرماه_ در یازدهمین جلسه کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در سرمایه‌گذاری و مشارکت، تعیین تکلیف ساختار سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌هاست.

وی ادامه داد: یکی از نقاط آسیب‌پذیر مشارکت‌ها، کانال‌های رفت و برگشت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بین مناطق و سازمان‌ها با مشارکت است که نباید اجازه دهیم سرمایه‌گذاران ترس از دست رفتن فرصت‌ها را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر بخواهیم پای سرمایه‌گذار را به اصفهان باز کنیم، تنها فراخوان کافی نیست بلکه حضور در مجامع محلی، ملی و بین‌المللی لازم است، اضافه کرد: در اصفهان فرار سرمایه‌گذار وجود دارد که به اشکالات ساختاری برمی‌گردد.

وی افزود: یکی از اعضای دفتر سرمایه‌گذاران ملل می‌گفت که ما سرمایه‌گذاران را به ایران می‌فرستیم اما به دلیل حضور عده‌ای سودجو در اطراف او و تعدد قوانین و مقررات کشور دوام نمی‌آورند.

مصور با تاکید بر اینکه باید دنبال سرمایه برای اصفهان رفته و این موضوع مدیریت شود، یادآور شد: شهرداری برای تأمین مالی عقب مانده و دلیل آن هم تراکم فروشی و تفکیک فیزیکی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: ما هنوز در تفکر قدیم به سر می‌بریم؛ زمانی که اسم مشارکت می‌آید می‌گوئیم زمین و پروانه از ما و ساخت از شما ولی این نوع مشارکت دیگر صرفه اقتصادی نداشته و در حال منقرض شدن است.

کد خبر 542171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.