پرداخت «وام» به زنان سرپرست خانوار/نقش زنان در تربیت نسل‌های آینده

لزوم بررسی احیای مدارس تخریبی، پرداخت «وام» به زنان سرپرست خانوار با آسان‌ترین شرایط ضمانت، تاکید رئیس فراکسیون زنان بر اجرای مصوبه دورکاری مادران دارای فرزند مزاحمت برای اطفال و بانوان در معابر قابل مجازات، نقش زنان در تربیت نسل‌های آینده و خطر زایمان زودرس را در بسته خبری زنان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در جمع فرهنگیان کوهدشت در محل آموزش‌وپرورش این شهرستان صورت گرفت، اظهار کرد: با توجه به اینکه فاصله کوهدشت تا خرم‌آباد چندان زیاد نیست این امیدواری وجود دارد بتوان، مشکلات آن را برطرف کرد.

انسیه خزعلی افزود: همه مشکلات واحدهای دانشگاهی کوهدشت در یک زمان قابل‌حل نیست اما به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعکس و پیگیری می‌شود

وی تصریح کرد: مسائل مربوط به مکان‌های استیجاری که در این منطقه وجود دارد حتماً رسیدگی می‌شود تا ساختمان‌هایی در اختیار واحدهای دانشگاهی شهرستان قرار گیرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: مدارس تخریبی باید احیا و آن‌ها که نیاز به بازسازی دارند باید بررسی شود تا دانش‌آموزان با امنیت بیشتری تحصیل کنند.

ایجاد مزاحمت برای اطفال و بانوان در معابر قابل مجازات است

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در تازه‌ترین اطلاع‌رسانی پیامکی خود به شهروندان اعلام کرده است که «ایجاد مزاحمت برای اطفال و بانوان در معابر و اماکن عمومی یا توهین به آن‌ها با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت، قابل مجازات است.»

به موجب ماده ۶۱۹ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، «هرکس در اماکن عمومی یا معابر متعرض و مزاحم اطفال یا زنان شود یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین کند به حبس از ۲ تا ۶ ماه و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد»

منظور از اماکن عمومی، مکان‌هایی است که به عموم مردم تعلق دارد و مردم به شکل آزاد و بدون کسب اجازه حق ورود دارند، همچنین معابر نیز محل‌هایی برای رفت‌وآمد عموم مردم به شکل آزادانه است.

خطر زایمان زودرس ارتباط قوی با پره اکلامپسی دارد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که پس از ابتلاء به پره اکلامپسی نوزاد نارس به دنیا آورده‌اند، در صورت بروز مجدد پره اکلامپسی، ۱۷ برابر بیشتر احتمال دارد که زایمان زودرس دیگری را تجربه کنند

محققان دانشگاه کرتین استرالیا بیش از ۱۲۵۰۰۰ زن را که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ دو زایمان متوالی در استرالیا داشتند را مورد بررسی قرار دادند. هر ساله حدود ۲۷۰۰۰ نوزاد نارس (قبل از هفته ۳۷ بارداری) در استرالیا به دنیا می آیند که زایمان زودرس علت اصلی مرگ و میر و بروز مشکلات سلامت در کودکان تا پنج سال در کشورهای توسعه یافته است.

«جنیفر دان»، سرپرست تیم تحقیق، در این مورد اظهار کرد: یافته‌ها قوی‌ترین ارتباط بین زایمان زودرس و حاملگی‌های عارضه‌دار ناشی از پره اکلامپسی (فشار خون بالا در دوره بارداری) را نشان می‌دهند.

وی افزود زمانی که هر دو بارداری با پره اکلامپسی همراه باشد، خطر زایمان زودرس بعدی در مقایسه با زنانی که حاملگی اول بدون عارضه داشتند، ۱۰ برابر پس از زایمان اولیه و ۱۷ برابر زمانی که اولین زایمان زودرس بود، افزایش یافت.

دان تاکید کرد: زنانی که اولین بارداری آنها با زایمان زودرس به پایان رسیده باشد، در معرض خطر بیشتر عوارض بارداری در بارداری دوم هستند.

شواهد نشان می‌دهد که بارداری اول پیچیده و سخت، صرف نظر از اینکه نوزاد زودرس یا کامل به دنیا آمده باشد، خطر بعدی تولد نوزاد نارس را افزایش می‌دهد.

تاکید فراکسیون زنان بر اجرای مصوبه دورکاری مادران دارای فرزند زیر ۶ سال

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در حمایت از زنان شاغل استفاده از ظرفیت دورکاری تحت شرایط ویژه است. مطابق ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان، زنان کارمند دارای همسر یا فرزند معلول در صورت نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل می‌توانند از خدمت نیمه وقت با حقوق و مزایای کامل استفاده کنند، اما متأسفانه بعضاً این قانون اجرایی نمی‌شود و بانوان کارمند به خاطر برخی بخشنامه‌های متفاوت دستگاه‌ها از این قانون بهره مند نمی‌شوند.

فاطمه قاسم پور افزود: علاوه بر این ۱۲ آبان ماه از سوی فراکسیون زنان مجلس نامه‌ای به جنابعالی ارسال شد که با توجه به مصوبه لغو دورکاری در ستاد کرونا، بانوان شاغل دارای فرزند زیر ۶ شش سال و دبستانی از این مصوبه مستثنا شوند چون مدارس به صورت کامل حضوری نیست و زنان شاغل با مسائل بسیاری مواجه هستند.

وی تصریح کرد: متأسفانه معاونت اداری و استخدامی بحث مجاز بودن دستگاه‌ها از دورکاری را مطرح کردند و مکلف بودن دستگاه‌ها برای ارائه دورکاری به زنان شاغل را مطرح نکردند که لازم است دولت در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند و تا بازگشایی مدارس زنان بتوانند از این دورکاری بهره مند شوند.

پرداخت «وام» به زنان سرپرست خانوار با آسان‌ترین شرایط ضمانت

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اشاره به پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان از ابتدای تأسیس این صندوق اظهار کرد: مددجویان کمیته امداد خوش حساب‌ترین مشتریان شبکه بانکی هستند.

علی عاشوری اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با عمل به فرهنگ اسلامی و دینی قرض‌الحسنه، از مددجویان و نیازمندان گره‌گشایی کنیم، برای وام‌های زیر ۱۰ میلیون تومان سود و کارمزدی دریافت نمی‌شود و برای مبالغ بالاتر نیز تنها سه درصد کارمزد، یک‌بار در طول دوره بازپرداخت اقساط، دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳,۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۳۴ هزار نفر در کشور پرداخت شد، همچنین ۱,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا ارائه شده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در مورد وام در این صندوق با آسان‌ترین شرایط ضمانت پرداخت می‌شود، گفت: زنان سرپرست خانوار که در تأمین ضمانت تسهیلات دچار مشکل باشند، می‌توانند از خدمات صندوق ضمانت برای دریافت تسهیلات در این صندوق یا سایر بانک‌ها استفاده کنند.

نقش زنان در تربیت نسل‌های آینده

رئیس جامعه بسیج زنان با اشاره به اینکه زن در نگاه اسلام موجودی صاحب کمال است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب زن را تاریخ ساز و معمار جامعه می‌دانند و اهمیت حضور او در جامعه را انکار ناپذیر می‌دانند.

مینا بیابانی افزود: پنجم جمادی الاول و ولادت حضرت زینب به نام روز پرستار نامگذاری شده است، حضرت زینب اسوه صبوری، استقامت و مراقبت از آسیب دیدگان نبرد سهمگین واقعه کربلا بودند، پرستاران ما نیز با تأسی از ایشان با مهر و محبت و گذشت از آسایش و آرامش خود به مراقبت از بیماران می‌پردازند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم با همین نگاه اسلامی به جایگاه زن نگاه می‌کنند و جایگاه انسانی والایی را برای آنها قائل هستند آنچنان که زن را تاریخ ساز و معمار جامعه می‌دانند و اهمیت حضور و نقش اجتماعی آن را انکار ناپذیر می‌دانند.

رئیس جامعه بسیج زنان گفت: آنچه که زنان ما باید به آن توجه کنند این است که نسبت به نقش‌های مهمی که عهده دار هستند آگاه باشند و تلاش کنند که با حفظ هویت زنانه اسلامی و انسانی خود در خانواده برای پرورش نسل بالنده آینده و در اجتماع برای نقش آفرینی متناسب با مسئولیت و شأن خودشان بپردازند.

کد خبر 542164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.