بودجه سازمان‌ها برای افزایش مشارکت‌ها انقباضی شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد داد: برای بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان‌ها، انقباضی عمل شود تا سازمان‌ها برای تعریف، توسعه و بازگردانی ظرفیت مشارکت اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی نژاد امروز _چهارشنبه ۲۴ آذرماه_ در یازدهمین جلسه کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان که به ارائه گزارش سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهری پرداخته شد، اظهار کرد: با توجه به اهتمام اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان بر تبدیل دارایی‌های معنوی به سرمایه، حلقه آن صرفاً باید در سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها شکل بگیرد.

وی افزود: باید دارایی‌های مادی و معنوی شهرداری به طور دقیق دسته بندی شود، البته تصور این است که تاکنون روی ملاحظات قانونی خود تکیه نکردیم، به عنوان مثال سرمایه انسانی نوعی دارایی محسوب می‌شود، وقتی یک نیرو در سازمانی ۳۰ سال خبره می‌شود بخشی از دارایی آن است و می‌تواند مشاوره‌های لازم را برای بهبود فرآیندها ارائه دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: درگاه اطلاع رسانی شهرداری اصفهان به عنوان طلایی‌ترین دامنه شهر اصفهان با تحولات دیجیتالی به وجود آمده است که دارایی شهر محسوب می‌شود که باید به درستی از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه اگر ما به سمت عصر پارادایم تحولی در حال حرکت هستیم، باید بدانیم چه فکری برای تبدیل دارایی‌های معنوی به سرمایه داشته‌ایم، گفت: اگر به هرم‌های سازمانی دقت کنیم می‌بینیم هر چه به سمت پایین هرم حرکت می‌کنیم، انگیزه‌ها به هر دلیل کمتر می‌شود، اما در بالای این هرم به دلایلی همچون پاسخگویی به افکار عمومی، ارتقا و پیگیری انگیزه بالایی وجود دارد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه خانه‌های تاریخی که ملک شهرداری محسوب می‌شود، تبدیل به سرمایه نشده و در سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ثبت هوشمند نشده است، گفت: حتی ظرفیت‌های تبلیغاتی مترو تاکنون هیچ ریالی درآمد نداشته است.

وی با اشاره به بودجه سال آتی افزود: پیشنهاد می‌کنم برای بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان‌ها، انقباضی عمل شود تا سازمان‌ها برای تعریف، توسعه و بازگردانی ظرفیت مشارکت اقدام کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: بسیاری از سازمان‌ها تعریف مشخصی از مشارکت ندارند، اما در عین حال برخی از سازمان‌ها نیز که تعریف لازم از مشارکت دارند، چندگانه عمل می‌کنند و این سوال مطرح می‌شود که نسبت حوزه مشارکت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در این سال‌ها با سازمان و مشارکت‌ها چه بوده است؟

وی با تاکید بر لزوم دقیق‌سازی وظایف شهرداری، به مسئولیت اجتماعی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها برای پیگیری تشکیل صندوق زمین و ساختمان اشاره کرد و افزود: یکی از مسئولیت‌های اجتماعی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها، پیگیری تشکیل صندوق زمین و ساختمان است.

کد خبر 542143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.