زاکانی: موضوع "بهشت‌گردی" را باید در میان مدارس رواج دهیم

شهردار تهران با اشاره به اینکه گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا (س) سند هویتی تهران است و باید از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی و علمی و مردمی برای بهره‌مندی بهتر مردم از این مکان مقدس استفاده کرد، گفت: باید موضوع "بهشت‌گردی" را در میان مدارس رواج دهیم.

به گزارش ایمنا، علیرضا زاکانی با حضور در بهشت زهرا (س) و در جمع مجموعه مدیریت سازمان اظهار کرد: مأموریت شهرداری تهران در حوزه توسعه آرامستان بهشت حضرت زهرا (س) دوری از تمرکز زدایی است.

وی تصریح کرد: ما باید به دنبال ایجاد هویت نوین در مدیریت شهری فعلی باشیم. هویت نوین در معماری ایرانی اسلامی بعد از انقلاب، ایجاد هویت ادبی هنری و ورزشی با استفاده از ظرفیت‌های تأثیرگذار در تهران اعم از دانشگاه‌ها، حوزه، مساجد و حتی آرامستان‌ها که باید نقطه آرامش‌بخش و محل توجه مردم شوند.

شهردار تهران با اشاره به موضوع توسعه بهشت حضرت زهرا (س) اضافه کرد: مأموریت شهرداری تهران در حوزه توسعه آرامستان بهشت زهرا (س) دوری از تمرکز زدایی است و شناسایی دارایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در شرق و غرب تهران برای ایجاد آرامستان در دستور کار قرار گرفته شده است.

زاکانی ادامه داد: گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا (س) سند هویتی تهران است و باید از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی و علمی و مردمی برای بهره‌مندی بهتر مردم از این مکان مقدس استفاده کرد و تلاش ما در دوره جدید مدیریتی این است که دسترسی مردم به این مکان مقدس تسهیل شود و باید موضوع "بهشت‌گردی" را باید در میان مدارس رواج دهیم که این مهم با کمک و همکاری آموزش و پرورش میسر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا (س) مدفن ۳۰ هزار شهید گلگون کفن دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران بزرگ‌ترین منبع هویت‌بخشی به گلزار شهدا هستند و این مجموعه با توان و ظرفیت فرهنگی عظیمی که دارد مکانی مناسب برای قرارگاه فرهنگی بزرگ کشوری و ایجاد مرکز اسناد شهدا خواهد بود و لازم است با مستندسازی، سیره‌نگاری و شناساندن شهدا به کارشناسان هنری بستر و زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در این مکان ایجاد کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، در ابتدای این دیدار سعید غضنفری مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام راحل گزارش جامعی از وضعیت موجود و برنامه‌های راهبردی و سند تحول در مدیریت مجموعه سازمان و گلزار شهدا را ارائه کرد.

کد خبر 542115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.