از کاپیتانی به کنج عزلت؛ راهی که اوبا طی کرد

مهاجم گابنی تیم آرسنال روزهای سختی را در لندن سپری می‌کند و از همیشه منزوی‌تر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، توپچی‌ها روز سه‌شنبه اعلام کردند که بازوبند کاپیتانی از بازیکن ۳۲ ساله این تیم به دلیل تخلفات انضباطی گرفته خواهد شد و اوبامیانگ دیگر کاپیتان اصلی قرمزهای لندن و تیم آرتتا نخواهد بود.

اعلام گرفتن کاپیتانی از اوبامیانگ درست پس از بازی برابر چلسی انجام شد. بسیاری از رسانه‌ها با طعنه به رابطه بسیار خوب آرتتا و اوبامیانگ، این تصمیم را یک سقوط از عرش به فرش برای مهاجم آرسنال تلقی کردند و وضعیت او در تیم را بحرانی خواندند.

در حالی اوبا این روزها در آرسنال طرد شده که نزدیک به یک ماه پیش، او قرارداد جدیدی با آرسنال به ثبت رساند تا مدت‌ها گمانه‌نی درباره آینده او خاتمه یابد. مهاجم گابنی به دلیل ارتباط خوبش با آرتتا تصمیم گرفت تا در این تیم بماند اما تخلف انضباطی او آنقدر بزرگ بوده که حتی آرتتا را نیز مأمور و معذور کرده است.

اکنون در حالی که آرسنال برای دیدار چهارشنبه با وستهام آماده می‌شود، این ملی پوش گابنی در منزوی‌ترین حالت ممکن قرار دارد. باشگاه آرسنال رسماً بیانیه خود در خصوص گرفته شدن کاپیتانی از اوبامیانگ را اعلام کرده و طبق قوانینی که در رختکن این تیم وضع شده است، وی شایسته این تنبیه است.

بدون شک آرتتا نیز روزهای سختی را سپری می‌کند. او به طور واضح اعلام کرده است که کنار گذاشتن اوبامیانگ کار ساده‌ای نبوده اما بر اساس توافقی که با بازیکنان انجام شده، این مسئله اجتناب ناپذیر است. اوبا نیز با این تصمیمات موافقت کرده و چاره‌ای جز پذیرش این تنبیه و مجازات ندارد.

آرتتا اعتراف کرده: واقعاً غمگین هستم. به عنوان یک مربی سعی می‌کنید به یک بازیکن کمک کنید تا به فرد بهتری تبدیل شود، رضایت بخش باشد و از خودش در زمین مسابقه لذت ببرد. در حال حاضر با این تصمیم، اوبا نمی‌تواند این کار را انجام دهد. بنابراین برای من تنها چیزی که باقی می‌ماند غم و اندوه است.

در حال حاضر گروه رهبری آرسنال شامل بازیکنانی همچون لاکازت، گرانیت ژاکا و راب هولدینگ است. از طرفی سناریوهای مختلفی برای کاپیتان آینده توپچی‌ها در نظر گرفته شده است. البته مسلماً در این میان گزینه ژاکا آنچنان محتمل نخواهد بود چرا که او در سال ۲۰۱۹ بازوبند را از دست داد و از آن زمان نیز آنچنان محبوب تر نشده است.

بسیاری بر این باورند که کیران تیرنی می‌تواند بهترین گزینه آرسنال برای دریافت بازوبند کاپیتانی باشد. این مدافع چپ در برنامه‌های آرتتا نقشی محوری دارد و هواداران نیز احساس خوبی در موردش دارند. البته سن و سال جوان او و مسائل حاشیه‌ای ممکن است تیرنی را از بازوبند دور نگه دارد.

شاید در حال حاضر محتمل‌ترین گزینه برای بستن بازوبند کاپیتانی تیم باسابقه لندن یعنی آرسنال، الکساندر لاکازت باشد. این مهاجم فرانسوی در حال حاضر نیز کاپیتان دوم تیمش محسوب می‌شود و شرایط بستن بازوبند را دارد. دور از انتظار نیست که آرتتا و کادر فنی تصمیم بگیرد که به لاکازت با سپردن نقش کاپیتانی به او، اعتماد کند.

کد خبر 542104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.