مخازن مازوت نیروگاه‌های اصفهان از سال ۹۳ پلمب شده است

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با اشاره به کمبود گاز در این استان، گفت: با وجود این مشکل، برنامه‌ای هم برای استفاده نیروگاه‌ها از مازوت نیست و قطعا در صورت چنین اقدامی، نیروگاه‌ها پلمب خواهند شد.

محمدرضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان دارای دو نیروگاه شهید محمد منتظری و اسلام‌آباد است که قابلیت استفاده از سوخت مازوت را دارند؛ مخازن مازوت این نیروگاه‌های اصفهان سال ۹۳ به دلیل استفاده از مازوت از طرف دادستان وقت پلمب شد و تاکنون هم قسمت مازوت سوزی این دو نیروگاه از حالت پلمب خارج نشده است.

وی افزود: دو سال قبل نیروگاه شهید منتظری به مدت سه روز با مجوزهای لازم توانست از مازوت استفاده کند و پس از اتمام سه روز دوباره قسمت مازوت سوزی آن پلمب شد که تاکنون هم گشوده نشده است.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: با توجه به سرمایی که در نیمه دوم هر سال وجود دارد و افزایش مصرف گاز خانگی معمولاً صنایع و نیروگاه‌ها با کمبود گاز مواجه می‌شوند، اما به دلیل تأثیرگذاری شدید مازوت بر کیفیت هوا، مجوز استفاده از این ماده صادر نمی‌شود.

نوحی تاکید کرد: در همین شرایط کمبود نیز اولویت بر تأمین گاز مصارف خانگی و ممانعت از خاموشی در این بخش است، با وجود این مشکل، برنامه‌ای هم برای استفاده نیروگاه‌ها از مازوت نیست و قطعاً در صورت چنین اقدامی، نیروگاه‌ها پلمب خواهند شد.

کد خبر 542047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.