توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند حضور مردم است

آئین پایانی نخستین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار عصر روز گذشته با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، آئین پایانی نخستین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد؛ امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدامات بسیار پسندیده‌ای در حوزه فرهنگی آغاز کرده است و از این تدبیر و حرکت میدانی که در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به حضور مردم دارد و لازم است که به صورت میدانی وارد شویم، زیرا نقش‌آفرین اصلی مردم هستند و جوانان این کشور چه زمانی که کشور نیاز به دفاع دارد و وقتی حوادث طبیعی رخ می‌دهد در صحنه حضور دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار در جامعه، خاطرنشان کرد: جامعه به فداکاری نیازمند است و جامعه‌ای که ارکان آن بر اساس فداکاری نباشد مرده است. برای توسعه فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی مردم باید حضور داشته باشند و لازم است که ما در این عرصه میدانی وارد شویم و همه دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: معاون فرهنگی شرکت مترو هم در این مراسم حضور دارد که باعث خرسندی است زیرا ظرفیت این شرکت برای بسترسازی فرهنگی مناسب است. باید از تشکل‌های مختلف مردمی، گروه‌های سرود و شخصیت‌های مختلف چه فردی و اجتماعی که علاقه‌مند هستند و ذوق دارند در این عرصه استفاده شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران بستری برای زمینه‌سازی و جهت‌دهی به برنامه‌ها است، ادامه داد: با همکاری و برنامه‌ریزی مناسب، بخش‌ها، شهرستان‌ها و روستاها باید وارد این جریان فرهنگی شوند و به صورت خرد و مویرگی در محلات و مساجد به صورت سالانه، فصلی و ماهانه برنامه‌ریزی شود و بتوانیم نمایشگاه‌هایی در عرصه‌های ملی برپا کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشکر از برگزارکنندگان این فصل و اره، گفت: اینکه استان‌های دیگر نیز در این فصل‌واره مشارکت کنند خبر خوبی بود و برنامه‌ها باید در عرصه عمومی و ملی برگزار شود و لازم است که از جهت دیگر نیز خانواده‌های ایرانی در این نوع برنامه‌ها وارد شوند و این کار به پشتیبانی مالی در حوزه فرهنگی نیاز دارد و البته بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی قادر به ایفای این نقش نیست و لازم است از ظرفیت‌های سایر نهادهای عمومی و مردمی از جمله بسیج، شهرداری، سازمان تبلیغات و نهادهای دیگر استفاده شود و برنامه‌های مشترکی با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت ورزش و جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

اجرای سرود «دریای آرامش» گروه احسان و اجرای سرود «آژیر» گروه نسیم رحمت از بخش‌های دیگر این فصل و اره بود و همچنین از دومین پوستر فصل و اره فرهنگی و هنری ایثار رونمایی شد. نخستین فصل و اره فرهنگی و هنری ایثار شهرستان‌های استان تهران در بخش‌های سرود، نمایشنامه نویسی، طراح و ایده و اجرای تئاتر خیابانی، طراحی پوستر و عکس برگزار شد.

«محمد لارتی»، نماینده هیئت داوران در بخش سرود، «مهدی اسدی‌تبار» نماینده هیئت داوران در بخش عکس و تصویر و «امیرحسین شفیعی» نماینده هیئت داوران در بخش نمایشنامه نویسی و تئاتر خیابانی آرای داوران را قرائت کردند و جوایز و لوح تقدیر برگزیدگان با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران به برگزیدگان اهدا شد.

کد خبر 542036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.