اومیکرون سریع‌تر از سایر گونه‌های کرونا در حال گسترش است

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته اعلام کرد: گونه جدید ویروس کرونا که اومیکرون نام دارد با سرعتی بسیار زیادتر از گونه‌های دیگر در حال گسترش است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه اومیکرون ویروس کرونا تا کنون در ۷۷ کشور جهان شیوع پیدا کرده است، این احتمال نیز وجود دارد که در کشورهای بیشتر گسترش یافته است، حتی اگر هنوز در بعضی از کشورها شناسایی نشده باشد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که گونه جدید ویروس کرونا با سرعتی در حال گسترش است که در هیچ کدام از گونه‌های پیشین شاهد آن نبوده‌ایم.

به گفته محققان با وجود این که قدرت انتقال‌پذیری گونه اومیکرون بسیار بالا است، اما هنوز مشخص نشده است که این سویه باعث بروز بیماری خفیف یا شدیدتر از انواع قبلی ویروس کرونا می‌شود. البته شواهد اولیه ارائه شده نشان می‌دهد که بیماری کووید -۱۹ ناشی از آلوده شدن به گونه اومیکرون باعث بروز علائم خفیف می‌شود و خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را افزایش نمی‌دهد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نگران این موضوع است که بعضی از کشورها اومیکرون را به عنوان یک گونه نه چندان جدی دست کم می‌گیرند در صورتی که میزان شیوع و افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ می‌تواند بار دیگر بیمارستان‌ها و کادر درمان را تحت تأثیر قرار دهد. توصیه شده است که افراد در زمان تعیین شده واکسن‌های کرونا را دریافت کنند و اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

کد خبر 542035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.