تزریق دوز سوم واکسن کرونا به ۱۹۰ هزار نفر در استان اصفهان/۷۰۰ هزار نفر واکسن نزده‌اند

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: در حال حاضر قریب به ۱۹۰ هزار نفر در استان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و واکسن‌های «سینوفارم»، «برکت» و «آسترازنکا» مطابق با دستورالعمل‌ها و سابقه واکسیناسیون فرد برای دوز سوم تزریق می‌شود.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ارسال پیامک برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا به شهروندان، اظهار کرد: این پیامک‌ها از سوی وزارت بهداشت برای افراد بالای ۴۰ سال ارسال می‌شود مبنی بر اینکه این گروهای سنی که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند اگر زمان تزریق دوز سوم واکسن آنها رسیده است می‌توانند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده و متناسب با نوع واکسن دریافت شده قبلی دوز سوم را هم دریافت کنند.

گذشت سه ماه از تزریق دوز دوم، مراجعه برای دوز سوم واکسن

وی اضافه کرد: در حال حاضر قریب به ۱۹۰ هزار نفر در استان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و واکسن‌های «سینوفارم»، «برکت» و «آسترازنکا» مطابق با دستورالعمل‌ها و سابقه واکسیناسیون فرد برای دوز سوم تزریق می‌شود و چنانچه از زمان تزریق دوز دوم واکسن کرونا سه ماه گذشته باشند افراد می‌توانند برای تزریق دوز سوم به مراکز مراجعه داشت باشند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: هنوز حدود ۷۰۰ هزار نفر در استان واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند و همکاران در مراکز بهداشت و درمان با این افراد تماس می‌گیرند و با اقناع سازی آنها را برای تزریق واکسن دعوت می‌کنند.

فدایی تصریح کرد: همه افراد بالای ۴۰ سال که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند باید در موعد سه ماهه دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند و تزریق این واکسن علاوه بر سویه «اومیکرون» برای مقابله با همه سوش‌های جدید کرونا مؤثر است.

تزریق دوز سوم واکسن تصمیم وزارت بهداشت است

وی ادامه داد: در ابتدای امر واکسیناسیون وزارت بهداشت اعلام کرد تزریق دو دوز واکسن کرونا برای ایمنی بدن افراد در مقابله با ویروس کووید ۱۹ کافی است، در حال حاضر تزریق دوم سوم واکسن کرونا هم توصیه می‌شود به دلیل اینکه بیماری کرونا در دنیا جدید است و خصوصیت‌های این بیماری، ابتلاهای جدید و خصوصیت‌های واکسن این بیماری به مرور باعث تغییر تصمیم گیری‌های وزارت بهداشت در این زمینه می‌شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان اظهار کرد: احتمال دارد با توجه به جهش‌های ویروس کرونا لزوم تزریق دوزهای بیشتری برای مبازره با این بیماری اعلام شود، گذشت زمان از دوز دوم واکسن کرونا ممکن است باعث شود که میزان ایمنی بدن افراد واکسینه شده نسبت به این ویروس افت پیدا کند به همین دلیل تاکید می‌شود که شهروندان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا مراجعه کنند.

فدایی در مورد اجرای طرح «شهدای سلامت» برای تسریع واکسیناسیون در استان، تصریح کرد: اجرای این طرح در نقاط مختلف شهر و در بین شهرستان‌های متفاوت موجب افزایش پوشش واکسیناسیون تا امروز شده است، تزریق واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون سیار در محلات شهر با اجرای طرح «شهدای سلامت» تا ۲۶ آذرماه ادامه دارد.

ابتلای خفیف به کرونا در بین افراد واکسینه شده

وی در مورد ابتلای ۲۰۰ دانش‌آموز کاشانی به ویروس کرونا افزود: پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون کرونا برای گروه دانش‌آموزان مدنظر بوده است، در حال حاضر با پوشش ایده‌آل واکسیناسیون فاصله داریم، باید همشهریان بدانند واکسیناسیون موجب پیشگیری کامل از ابتلاء به این ویروس نمی‌شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: واکسیناسیون کرونا از ابتلای شدید افراد به این بیماری جلوگیری می‌کند و این نتیجه را در بین بیماران مبتلا به شکل ملموس مشاهده می‌کنیم، احتمال دارد برخی افراد با وجود تزریق دو دوز واکسن مبتلا به این ویروس شوند.

فدایی با اشاره به افراد واکسینه نشده در استان گفت: این گروه از شهروندان بدانند تأخیر آنها در واکسن زدن موجب پشیمانی برای خود و خانواده‌های آنها می‌شوند، توصیه می‌کنم این گروه از همشهریان با واکسن نزدن جان خود را به تهدید نیندازند، این واکسن رایگان را هر چه زودتر دریافت کنند به دلیل اینکه برنامه‌های آِینده قابل پیش‌بینی نیست.

کد خبر 542014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.