اجرای طرح زوج و فردا در تمام نقاط شهر و بزرگراه‌ها/جریمه ۱۰۵ هزارتومانی خودروهای دودزا

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان گفت: در کارگروه روز گذشته مصوب شده است که تدریس همه مدارس و مراکز آموزشی امروز و فرا به صورت غیرحضوری باشد، بنابراین طرح زوج و فرد امروز و فردا از درب منازل نه تنها در هسته مرکزی که در تمام نقاط شهر از ساعت هشت صبح تا ۹ شب اعمال می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص محدودیت‌های ترافیکی و تردد برای خودروها در روزهای تعطیلی آلودگی هوا در شهر اصفهان، اظهار کرد: متأسفانه شرایط آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان و شهرستان‌های اصفهان شرایط خوبی نیست و روز گذشته در کارگروه شرایط آلودگی هوا با توجه به مصوبات اعلام شده و گزارش‌هایی که وجود دارد نشان می‌دهد پایداری این شرایط و آلودگی هوا امروز و فردا نسبت به روز گذشته بدتر خواهد بود.

اجرای طرح زودج و فرد در تمام نقاط شهر و بزرگراه‌ها

وی اضافه کرد: در کارگروه سنجش آلودگی هوای اصفهان روز گذشته مصوب شد تدریس همه مدارس و مراکز آموزشی امروز و فرا به صورت غیرحضوری باشد، بنابراین طرح زوج و فرد امروز و فردا از درب منازل از ساعت هشت صبح تا ۹ شب اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تاکید کرد: این طرح تنها امروز و فردا اعمال می‌شود و به طور طبیعی روز شنبه با توجه به گزارش‌ها اعمال این طرح را نخواهیم داشت و شرایط عادی خواهد بود.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: طرح زوج و فرد و محدودیت تردد برای خودروها امروز و فردا تنها در هسته مرکزی شهر اعمال نمی‌شود و این طرح که در کل شهر اصفهان و حتی در بزرگراه اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: کنترل زوج و فرد و هم کنترل برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی به وسیله دوربین‌ها و به صورت هوشمند اعمال می‌شود، با توجه به اینکه نمی‌توانیم پیامک لحظه‌ای به افراد متخلف ارسال کنیم شهروندانی که اعمال قانون می‌شوند پیامک دریافت نمی‌کنند و حتماً به این قضیه توجه داشته باشند.

مبلغ جریمه خودروهای دودزا

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در مورد جریمه خودروهای افراد متخلف گفت: خودروهای دودزا مبلغ ۱۰۵ هزار تومان جریمه می‌شوند و خودروهای سنگین غیرمجاز هم به وسیله نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی برای تردد کنترل می‌شوند.

محمدی به شهروندان توصیه کرد: لازم است که همشهریان حتماً در روزهای آلودگی هوا از ماسک استفاده کنند، به دلیل اینکه شرایط آلودگی هوا که اکنون در کلانشهر اصفهان حاکم است خطر آن کمتر از بیماری کرونا نیست، بنابراین همه خودروها حتی خودروهای صفر کیلومتر و استاندارد هم به نسبت آلایندگی را به هوای اصفهان تزریق می‌کنند.

وی تصریح کرد: شهروندانی که مجاز به تردد هستند حتماً امروز درنظر داشته باشند در صورت نبود ضرورت ترددی در شهر نداشته باشند و تنها سفرهای ضروری را انجام دهند و خودروهایی که مجاز به تردد هستند تنها در صورت لزوم رفت و آمد شهری را انجام دهند.

کد خبر 541994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.