پایدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدام است؟

کپنهاگ، زوریخ، بریستول، لندن، سان فرانسیسکو، نیویورک، توکیو، برلین و سنگاپور جزو پایدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده‌ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای پایدار در تلاش هستند زباله‌های بیشتری را بازیافت، فضای سبز گسترده‌تری را مهیا و از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده کنند. در واقع این شهرها اهداف توسعه پایدار سازمان ملل را دنبال می‌کنند. در ادامه به معرفی پایدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم:

کپنهاگ، دانمارک

کپنهاگ به عنوان سبزترین شهر جهان معرفی شده است، اتوبوس‌های موجود در این شهر به جای استفاده از گازوئیل از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، بیشتر جاده‌های این شهر به طور خاص برای دوچرخه سواری با دوچرخه‌های برقی طراحی شده است. موضوع جالب دیگر در مورد کپنهاگ این است که دو سوم هتل‌های آن دارای گواهی زیست محیطی هستند، بنابراین از استانداردهای برتر انرژی، غذا و طراحی پایدار پیروی می‌کنند. بیشتر رستوران‌های این شهر غذاهای تشکیل شده از موارد ارگانیک را ارائه می‌دهد و دارای دستگاه‌هایی است که افراد می‌توانند با استفاده از آن مواد را بازیافت و هزینه خاصی را در ازای آن دریافت کنند. انتظار می‌رود که این شهر تا سال ۲۰۵۰ میلادی کربن خنثی شود.

پایدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدام است؟

زوریخ، سوئیس

زوریخ در صدر فهرست شهرهای دوستدار محیط زیست در جهان قرار دارد. در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد انرژی برق این شهر از طریق منابع انرژی تجدید پذیر تأمین می‌شود و بیش از ۴۰ درصد زباله‌های شهر بازیافت می‌شود. علاوه بر این، بیش از ۷۰ درصد هتل‌های این شهر دارای گواهینامه پایداری است. شهروندان می‌توانند به صورت رایگان از دوچرخه‌هایی استفاده کنند که در سراسر این شهر ارائه می‌شود. تدابیر خاصی برای مدیریت این شهر در نظر گرفته شده است که می‌تواند به عنوان الگو برای سایر شهرهای جهان مورد استفاده قرار بگیرد.

بریستول، بریتانیا

بریستول اولین شهر بریتانیا بود که پایتخت سبز اروپا نام گرفت، زیرا با چالش‌های زیست محیطی شهری به خوبی مقابله کرده است. علاوه بر این، بریستول به عنوان دوستدار محیط زیست در بریتانیا شناخته شده است، کیفیت هوا در این شهر بسیار خوب گزارش شده و تعداد دوچرخه‌های موجود در جاده‌های آن نیز در حال افزایش است. نتایج یک نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که ۴۷ درصد زباله‌های خانگی در این شهر بازیافت یا کمپوست می‌شود، شهروندان کمتر از سه هزار کیلووات ساعت گاز در سال مصرف می‌کنند. موارد ذکر شده باعث شده است بریستول به یک شهر پایدار تبدیل شود.

پایدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدام است؟

لندن، بریتانیا

یکی از موضوعات مهمی که باعث شده لندن به یک شهر دوستدار محیط زیست تبدیل شود این است که بیش از سه هزار فضای سبز و پارک دارد که ۴۰ درصد کل مساحت شهر را تشکیل می‌دهد. انتظار می‌رود که انتشار گازهای گلخانه‌ای در لندن تا سال ۲۰۵۰ میلادی به صفر برسد. علاوه بر این، میزان آلایندگی همه ۹ هزار و ۲۰۰ اتوبوس موجود در شهر لندن تا سال ۲۰۳۷ به صفر خواهد رسید.

سان فرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا

سان فرانسیسکو اولین شهر در ایالات متحده آمریکا بود که استفاده از پلاستیک را ممنوع کرد. علاوه بر این، تقریباً ۷۷ درصد زباله‌های این شهر بازیافت می‌شود. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که از هر ۱۰ هزار خانه تقریباً ۱۳.۸ خانه از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند. در نهایت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که سان فرانسیسکو یکی از بهترین مکان‌هایی است که افراد می‌توانند بدون ماشین در آن جابه‌جا شوند و از پیاده‌روی لذت ببرند.

پایدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدام است؟

نیویورک، ایالات متحده آمریکا

نیویورک به عنوان یکی از شهرهای دوستدار محیط زیست در جهان رتبه‌بندی شده است. بیشتر مجتمع‌های آپارتمانی در این شهر با در نظر گرفتن حفظ آب و گرما ساخته شده است. علاوه بر این، مردم نیویورک اغلب از خودروهایی با پایین‌ترین سطح تولید گازهای آلاینده بهره می‌گیرند، مراکز تجاری در سراسر شهر نیز اقدامات دوستدار محیط زیست بیشتری را اعمال می‌کنند. دیوارها و بام‌های سبز شهر سان‌فرانسیسکو زیبایی خاصی به آن بخشیده است و باعث پایداری هرچه بیشتر آن شده است.

توکیو، ژاپن

مقامات شهری توکیو اعلام کردند که ۱۰۰ درصد انرژی برق مصرفی این شهر برای بازهای المپیک تابستان امسال از طریق منابع انرژی تجدید پذیر تأمین شد. انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۳۰ میلادی میزان آلایندگی ۵۰ درصد کل خودروهای جدیدی که به فروش می‌رسند صفر شود. علاوه بر این، مدیران شهری توکیو قصد دارند ۳۰ درصد از شهر خود را از طریق منابع انرژی تجدید پذیر اداره کنند.

پایدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدام است؟

برلین، آلمان

بیش از ۳۰ درصد شهر برلین را جنگل و فضای سبز تشکیل داده است، افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند تمایل دارند به جای استفاده از ماشین از دوچرخه یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. یکی از اقدامات جالب که در این شهر به آن توجه شده است این است که افراد به جای خرید لباس و مبلمان جدید آن‌ها را در کارگاه‌های diy به اصطلاح (خودت انجام بده) تولید می‌کنند.

سنگاپور، سنگاپور

تلاش‌های پایدار مقامات شهری سنگاپور باعث شده است این شهر به عنوان دوستدار محیط زیست در آسیا شناخته شود. سنگاپور در آینده به یکی از شهرهای دوستدار محیط زیست در جهان تبدیل خواهد شد، هم اکنون یک شهر سبز در آسیا در نظر گرفته می‌شود. تقریباً ۴۰ درصد آب شهر سنگاپور از طریق آب تصفیه شده تأمین می‌شود، بنابراین از طریق این نوآوری به الگوی شهرهای دیگر در این زمینه تبدیل خواهد شد.

پایدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدام است؟

کد خبر 541956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.