باید در همه ابعاد زیست محیطی کارهای فرهنگی انجام شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در همه ابعاد زیست محیطی کارهای فرهنگی زیادی لازم است که در زمینه وظایف شهرداری انتظار داریم در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل قربانی اظهار کرد: مدیرکل محیط زیست هفته پیش در صحن شورا اشاره کرد که ترک فعل‌هایی از سوی شهرداری در زمینه آلودگی هوا انجام شده است و در مطلب دیگری گفت اینکه شهرداری صنایع را صاحب بیشترین سهم در میزان آلودگی هوا می‌داند به علت اخذ عوارض است. درستی یا نادرستی این مطالب باید بررسی شود اما نکته مهم این است که اگر ترک فعلی صورت گرفته باید بررسی و جبران شود چون جان مردم بازیچه نیست.

وی افزود: ما ادعا می‌کنیم که برای کاهش آلودگی هوا کارهای بسیاری انجام داده‌ایم، مردم نیز قبول دارند اما وقتی یک اتوبوس دودزا را در خیابان‌های شهر مشاهده می‌کنند تمامی این ادعاها رنگ می‌بازد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دود یک اتوبوس آلاینده چه مربوط به بخش خصوصی باشد و چه عمومی، می‌تواند تمام اقدامات شهرداری در راستای حل مشکل آلودگی هوا را دود کند.

وی با بیان اینکه ترافیک سنگین و بی علت در ساعات نزدیک به غروب باید کنترل شود، گفت: خیابان‌های استانداری، خراسانی و فرشادی از حدود ساعت ۵ عصر تا پاسی از شب بی دلیل و بی جهت درگیر ترافیکی سنگین است که باید برای آن فکری شود.

قربانی با اشاره به تأثیر برخی مسیرهای دوچرخه در افزایش ترافیک تأکید کرد: مسیر دوچرخه برخی خیابان‌ها باید برداشته شود، چون به جز زحمت هیچ تأثیر دیگری برای محیط زیست و مردم ندارد و استفاده نیز نمی‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در اصفهان به فضاهای باز بی توجه هستیم، گفت: از معاونت شهرسازی خواهش می‌کنیم که دست افراد سودجو که با تغییر کاربری از این فضاها استفاده می‌کنند را کوتاه کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در همه ابعاد زیست محیطی کارهای فرهنگی زیادی لازم است که در زمینه وظایف شهرداری انتظار داریم در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 541881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.