بلژیکی‌ها درخت کریسمس خود را رایگان به خانه می‌برند

مقامات بلژیکی در پارک ملی Hoge Kempen کمپینی را راه اندازی کردند که در آن داوطلبان این فرصت را داشتند درخت کریسمس مورد نظر خود را به طور اصولی از خاک در بیاورند و سپس به خانه ببرند؛ هدف این کمپین حفاظت از تپه‌های شنی دریاچه و مرداب‌های منحصر به فرد پارک در برابر گونه‌های مهاجم کاج است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی این اقدام، بیش از ۲۰۰ نفر با یک درخت کریسمس تازه به خانه رفتند؛ این کار از نظر بعضی ساکنان شروع یک سنت محلی جدید است که به طبیعت احترام می‌گذارد.

پارک ملی Hoge Kempen در بخش شرقی بلژیک، نزدیک به مرز آلمان و در نزدیکی شهر مئامشلان قرار دارد. این منطقه دریاچه‌ای با تپه‌های شنی را در بر می‌گیرد که توسط جنگل‌های کاج احاطه شده است. یکی از چالش‌های عمده‌ای که مقامات با آن روبرو هستند، جلوگیری از نفوذ جنگل و تسخیر تپه‌های شنی است.

مقامات پارک این کمپین را به عنوان راهی برای حفظ طبیعت و همچنین برگزار کردن کریسمس به روش دوستدار محیط زیستی عنوان کرده‌اند. علاوه بر این، کودکان تشویق شدند تا در این اقدام شرکت کنند و به این ترتیب خانواده‌ها این فرصت را خواهند داشت که تفریحی را نیز در دامان طبیعت داشته باشند.

بلژیکی‌ها درخت کریسمس خود را رایگان به خانه می‌برند

معمولاً مقامات پارک در تمام طول سال درگیر نگهداری از طبیعت می‌شوند و بسیاری از جوانان نیز از مدارس و گروه‌های داوطلبی به مناطق حفاظت شده سرازیر می‌شوند تا محیط‌بانان را در این رابطه کمک کنند؛ این اقدام در نزدیکی سال نو، با برداشت اصولی نهال و درختان جوان کاج همراه است تا جمعیت این گونه به طور حفظ شده باقی بماند.

اگرچه گونه‌های موجود در پارک ملی به طور سنتی به عنوان درخت کریسمس استفاده نمی‌شود، اما با تزئینات می‌توان آن را به درخت کریسمس دوستدار محیط زیست تبدیل کرد.

لوک فلیپکنز، نماینده این پارک ملی توضیح داد که این اقدام از این جهت اهمیت دارد که اگر کاج‌ها در محل باقی بمانند و افراد آن‌ها را به عنوان درخت کریسمس به خانه نبرند، مجبور می‌شویم آن‌ها را کنده و در دستگاه چوب خردکن نابودشان کنیم چرا که وجودشان باعث تهدید زیست تپه‌های شنی منطقه می‌شود. حال با این کار، علاوه بر تهیه رایگان درخت کریسمس، به حفظ محیط زیست نیز کمک بزرگی می‌شود.

بلژیکی‌ها درخت کریسمس خود را رایگان به خانه می‌برند

کد خبر 541877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.