برنامه‌ریزی برای پساکرونا نیاز به رفتارشناسی مردم در دوران کرونا دارد

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد گفت: برنامه ریزی برای پسا کرونا نیازبه رفتارشناسی مردم در دوران کرونا دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا مؤمنی در جلسه مشهد پسا کرونا، اظهار کرد افزود: برای برنامه‌ریزی جهت اقدامات پسا کرونا ابتدا نیاز است تا رفتار مردم را در زمان کرونا بررسی کنیم.

وی اضافه کرد: معتقدم با شرایطی که در کرونا با آن روبرو بوده ایم؛ رفتار مردم در امر زیارت در پسا کرونا متفاوت با قبل از شیوع کرونا خواهد بود، به عنوان مثال در زمان سال تحویل مردم همه در حرم تجمع می‌کردند امروز اگر کرونا نباشد، مردم دیگر در صحن‌های حرم مطهر تجمع نخواهند داشت بلکه این تجمع و حضور به خیابان‌های اطراف نیز منتهی خواهد شد که برای این موضوع باید شهرداری و سایر دستگاه‌ها برنامه ریزی داشته باشند.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد تصریح کرد: پیش از کرونا در تشرف به حرم مطهر مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کردند که این امر در زمان شیوع کرونا کاهش یافت و مردم بیشتر از وسیله نقلیه شخصی برای تشرف به حرم مطهر استفاده می‌کنند، آیا بعد از کرونا مردم مانند گذشته از حمل و نقل عمومی برای تشرف به حرم استفاده می‌کنند؟ این موضوع باید مورد توجه قرارگرفته و بررسی شود.

وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری در دوران کرونا به شدت کاهش داشته است، اظهار کرد: در بخشش و تخفیف‌هایی که برای حمایت از آسیب دیدگان از شیوع کرونا داشته ایم باید از اکنون برنامه ریزی مناسب داشته باشیم و این آمادگی را در مردم ایجاد کنیم تا بتوانیم به شرایط قبل از شیوع کرونا برگردیم.

مؤمنی ادامه داد: لذا تاکید می‌کنم برای پسا کرونا نیاز به رفتار شناسی مردم هم در درون شهرداری و هم در خارج از آن در زمان کرونا داریم.

کد خبر 541876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.