ظرفیت‌های گردشگری اهواز باید شناخته شود

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ظرفیت های گردشگری اهواز باید شناخته شود.

محمدعلی پورموسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اهواز به لحاظ گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که باید شناخته شوند، باید در این زمینه کار شود تا از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.

وی افزود: دروازه ورود تشیع به ایران، قدم‌گاه امام رضا (ع) و در کنار این دو حرم حضرت علی بن مهزیار اهوازی از جمله ظرفیت‌های دینی و مذهبی بسیار مهم شهر و اهواز می‌باشند که ما باید شرایط و امکاناتی فراهم کنید تا شهروندان از این فضاها استفاده و بهره‌مند شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: سفر اربعین حسینی و ظرفیت‌هایی که ایجاد می‌کند، راهیان نور و مناطق جنگی که در عمده شهرهای خوزستان هستند به گونه‌ای که یا منطقه جنگی بوده و یا اینکه محل استراحت و فعالیت پشت جبهه بوده‌اند از دیگر مواردی است که نه تنها اهالی خوزستان بلکه کل کشور نسبت به آنها تعلق خاطر دارند.

وی ادامه داد: رود کارون یکی از ظرفیت‌های بزرگ گردشگری اهواز است که، با توجه به پر آب بودن آن در تمام طول سال باید در خصوص آن با جذب سرمایه‌گذار فعالیت‌های زیادی صورت گیرد زیرا می‌تواند محل ورزش‌های آبی و ساحلی آن دیدارگاه و تفرجگاهی برای شهروندان باشد.

پورموسوی تاکید کرد: تاکنون در محیط رود کارون و ساحلی اقداماتی صورت گرفته است، برای آینده نیز برنامه‌هایی طراحی و تدارک دیده شده که باید بسیار بهتر برای اجرای آن‌ها اقدام شود تا فضای مناسب برای شهروندان فراهم شود.

وی با بیان اینکه دیدارگاه و آثار ملی در زمینه جذب گردشگر اهمیت زیادی دارد خاطر نشان کرد: اهواز خالی از این بناها نیست و دارای آثاری در حد ملی و شناخته شده است که برخی نیز در حال ثبت شدن به عنوان آثار ملی است. یکی از کارهای ارزشمندی که در زمینه گردشگری صورت گرفته، احداث موزه آثار باستانی با نمادهایی از شهرهای تاریخ استان خوزستان، در پارک جزیره است، در آینده‌ای نه چندان دور یک موزه بزرگ باستانی و نظرگاه آثار ملی را خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: مجموعه عوامل گفته شده اهواز را شهر بهره‌مندی نشان می‌دهد، نباید به این فکر کنیم که شرایط عالی است و به سراغ کارهای دیگر برویم بلکه باید کارهای بیشتری در زمینه جذب گردشگر انجام دهیم.

وی با بیان اینکه وجود ظرفیت‌های گردشگری تنها ملاک جذب گردشگر نیست، حضور گردشگر و فعالیت‌های گردشگری نیازمند زیرساخت‌هایی مانند اقامتگاه است که باید فراهم شود، خاطرنشان کرد: در برخی از شهرهای ایران موزه‌های بزرگ دفاع مقدس ایجاد شده که جای تحسین دارد.

پورموسوی اظهار کرد: اهواز پایتخت دفاع مقدس بوده است و همه اعضای شورای اسلامی شهر اهواز موافق ایجاد موزه دفاع مقدس با توجه به ظرفیت عظیم اهواز در این زمینه هستند و آماده همکاری با متولی این امر در استان خوزستان هستیم.

کد خبر 541854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.