ساماندهی اصولی سگ‌های بلاصاحب در شوشتر

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به صورت اصولی انجام می‌شود.

محمدحسین پورمحمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع سگ‌های بلاصاحب تنها مخصوص شوشتر نیست و در سایر شهرهای استان و کشور نیز وجود دارد، در شهرداری و شورای شهر شوشتر به صورت اصولی به این موضوع توجه شد.

وی افزود: از آنجایی که این حیوانات موجود زنده هستند از لحاظ انسانی و اخلاقی نمی‌توان به آن آسیبی رساند اما به روش‌های دیگر در تلاش برای ساماندهی آنها هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر ادامه داد: در دو هفته اخیر با روش‌های مختلف و اصولی زنده گیری این سگ‌ها با سرعت خوبی صورت گرفت و آنها را در پناهگاهی در خارج از شهر نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: متأسفانه متوجه شدیم برخی افراد در حدود ۱۰۰ قلاده سگ بلاصاحب خارج از شوشتر آورده و در مناطق حاشیه‌ای شهر رها سازی کردند، این امر در سرعت عمل و برنامه ریزهای شهرداری برای ساماندهی اخلال ایجاد کرد با این حال زنده گیری سگ‌ها ادامه دارد.

پورمحمدی تصریح کرد: یک پناهگاه ویژه نگهداری این سگ‌ها فراهم شده و پس از زنده گیری به این پناهگاه منتقل و نگهداری می‌شوند و اقدامات مربوط به آنها و عقیم سازی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: جداسازی سگ‌های ماده از نر و همچنین جداسازی نژادهای مختلف از هم و نگهداری هرکدام در محل مخصوص خود از جمله اقداماتی است که در راستای کنترل و ساماندهی این سگ‌ها در پناهگاه انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: بعد از زنده‌گیری و نگهداری این سگ‌ها در پناهگاه افراد نیز درخواست داشته‌اند که برای نگهبانی از گله‌های خود تعدادی این سگ‌ها را خریداری کنند و یا دامپزشکی‌ها که برای موارد مورد نیاز خود درخواست داشته است به طور کلی می‌توان به شکل بهینه از این سگ‌ها استفاده کرد.

کد خبر 541833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.