چرا بودجه نهاد ریاست جمهوری ۳ برابر شد؟

بودجه نهاد ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ مبلغی حدود ۵۳۰ میلیارد تومان بوده، اما در بودجه ۱۴۰۱ با اضافه شدن دو بند مهم به سرفصل بودجه ۱۴۰۱ این نهاد (۱۰۱۰۰۰) این مبلغ به عدد ۱,۴۸۳ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بودجه سال ۱۴۰۱ روز یکشنبه _۲۱ آذر ۱۴۰۰_ توسط سید ابراهیم رئیسی به مجلس ارائه شد. مبلغ کل این بودجه ۳,۶۳۱ هزار میلیارد تومان اعلام شد. بودجه نهاد ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ مبلغی حدود ۵۳۰ میلیارد تومان بوده، اما در بودجه ۱۴۰۱ با اضافه شدن دو بند مهم به سرفصل بودجه ۱۴۰۱ نهاد (۱۰۱۰۰۰) این مبلغ به عدد ۱,۴۸۳ میلیارد تومان رسیده است.

در این سرفصل یک بند با عنوان برنامه حکمرانی امور قوه مجریه وجود دارد که شامل تعهد به مصوبات سفرهای استانی است که در بودجه سال ۱۴۰۰ وجود نداشت. دولت سیزدهم مبلغ ۵۲۵ میلیارد تومان را برای مصوبات سفرهای استانی در نظر گرفته است که در سرفصل بودجه نهاد ریاست جمهوری آمده است.

در این خصوص مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: این رقم شامل تجمیع ردیف‌هایی مثل معاونت حقوقی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر، معاونت امور زنان و ردیف‌های دیگر است. جمع ردیف‌های فوق ۱,۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری است که این رقم در بودجه سال ۱۴۰۱ به کمتر از ۱,۵۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در دولت قبل وزرا نمی‌توانستند رئیس دولت را ببینند اما در این دولت کدام جمعه بوده که دولت و شخص رئیس جمهور سفر استانی یا دیدار نداشته باشند. علاوه بر کنترل و کاهش هزینه‌های جاری بخشی از همین بودجه هم برای حل مشکلات مردم، شهرها و روستاها در سفرهای استانی مصرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بودجه نهاد ریاست جمهوری به شرح زیر است:

چرا بودجه نهاد ریاست جمهوری ۳ برابر شد؟

چرا بودجه نهاد ریاست جمهوری ۳ برابر شد؟

کد خبر 541771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.