آماده‌باش شهرداری بندرعباس برای مقابله با پشه آئدس

شهردار بندرعباس گفت: برای کنترل شیوع پشه آئدس خدمات شهری شهرداری بندرعباس پاکسازی و نظافت تمام نقاط شهر را با سرعت، دقت و وسواس بیشتری انجام می‌دهد.

مهدی نوبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از برگزاری جلسه بررسی وضعیت پیرامون پشه آئدس در فرمانداری، اقدامات پیشگیرانه شهرداری بندرعباس در مناطق چهارگانه با برنامه‌ریزی منظم به صورت فوری در دست پیگیری و اقدام است.

وی افزود: با توجه به اینکه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مناطقی از شهر بندرعباس را که بیشتر پشه آئدس در آن مشاهده شده اعلام کرده، برنامه پاکسازی و تنظیف نقاط مختلف با نظم و انضباط بیشتری در حال پیگیری و انجام است؛ خورها، جوی‌های آب، کانال‌های فاضلاب، کانال‌های دفع آب‌های سطحی و محل دپوی نخاله و زباله در همه مناطق و محلات و نواحی در حال پاکسازی است.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: بوستان شهید پرور (فرودگاه قدیم) جنب شهرداری منطقه سه (روبه‌روی بیمارستان شهید محمدی)، پارک دباغیان و کنار مهمانسرای بانک کشاورزی، خیابان سیدمظفر، خیابان سجادیه، بلوار امام حسین (ع)، بهشت بندر و کوی ۲۲ بهمن از نقاطی هستند که پشه آئدس بیشتر مشاهده شده است.

نوبانی خاطرنشان کرد: همه سازمان‌ها و ارگان‌ها در قبال جان مردم مسئول هستند و موقعیت فعلی یک وضعیت در آستانه بحران است، بنابراین باید همه دستگاه‌ها همکاری و همراهی کنند تا جان مردم به خطر نیفتد.

وی با بیان اینکه همه مکان‌های شناسایی شده پاکسازی شده است، اظهار کرد: با هماهنگی خدمات شهری در هر منطقه به طور روزانه نظافت و پاکسازی نقاطی که امکان وجود و تخم‌ریزی پشه آئدس باشد، به صورت مرتب انجام می‌شود.

شهردار بندرعباس گفت: طبق اعلام نظر کارشناسان، این حشره در مجاورت با آب تخلیه کولرهای گازی، بشقاب‌ها و ظروف زیر گلدان‌ها و محل‌های مرطوب و آب‌های مانده، زندگی و تخم‌ریزی می‌کند و مردم باید با دقت و آگاهی بیشتری این محل‌ها را در منزل سم‌پاشی و ضد عفونی و امکان تخم‌ریزی این حشره را سلب کنند.

نوبانی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند هر نقطه از شهر که وضعیت مطلوبی ندارد و فاضلاب، جوی‌های آب و کانال دفع آب‌های سطحی پاکسازی نشده یا محل دپوی زباله و نخاله را به سامانه ١٣٧گزارش دهند تا همکاران برای پاکسازی و نظافت به محل مورد نظر اعزام شوند.

کد خبر 541738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.