آلودگی ناشی از تخلیه زباله و نخاله تالاب شادگان را تهدید می‌کند

شهردار آبادان ضمن تاکید بر ضرورت دفع بهداشتی زباله های منطقه جنوب غرب خوزستان با راه‌اندازی کارخانه بازیافت، گفت: تالاب شادگان در خطر آلودگی ناشی از زباله و پسماند قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری آبادان، حسین حمید پور اظهار کرد: حفاظت از زیست بوم تالاب شادگان وظیفه همه است و اجرای پروژه‌های بازیافت پسماند و امحای نخاله‌های ساختمانی یک ضرورت قطعی است.

وی افزود: فعالان و دلسوزان محیط زیست بارها نسبت به خطر آلودگی تالاب شادگان با زباله و نخاله هشدار داده‌اند لذا لازم است یک بار برای همیشه کار اساسی در این زمینه در منطقه انجام شود تا این خطر زیست محیطی از تالاب بین‌المللی شادگان دور شود.

شهردار آبادان یکی از مشکلات آبادان را اجرا نشدن طرح‌های کلان، اثر بخش، مدت دار و مفید برای آینده این شهر عنوان کرد و گفت: احداث کارخانه پسماند و امحای نخاله کاری کلان، مهم و ضروری برای آبادان و شهرهای همجوار است.

حمید پور خاطرنشان کرد: در این راستا از شرکت مجری پروژه‌های بازیافت که کارنامه موفق و روشنی در سطح ملی دارد دعوت شده تا برنامه‌ای برای ساماندهی وضعیت پسماند شهری و جمع آوری نخاله‌های ساختمانی در آبادان ارائه کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 541654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.